Gå til innhold

Hva bringer denne dagen, mon tro? :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde småvonde kynnere med 4-5 min mellomrom et par timer i går kveld. Det hele begynte ca kl 23.00 og gjorde at jeg hadde problemer med å sove. Mannen ringte jordmor ca 01.00 for å gi henne en "heads up", siden hun går hjemme i beredskap i disse dager. Vi har lenge planlagt hjemmefødsel, for de som ikke visste det.

Jeg mente vi skulle vente til det tok seg opp, men mannen min er bare sånn. Hun svarte og han gav røret til meg, luringen! Jeg forklarte henne situasjonen og vi drøftet å se det an, mens jeg plutselig kjente at det ble vått i sengen under meg. "Nå tror jeg vannet gikk" sa jeg, og konstaterte at jeg ville gå i dusjen og ringe henne senere og informere om utviklingen.

Etter turen i dusjen dabbet kynnerene av (jeg sier kynnere siden jeg ikke syntes det kunne sammenlignes med riene jeg hadde sist). Mannen virret rundt i stuen og hadde ventet spent. "Kommer h*n nå?" Hans trøtte kone kunne bare svare at "jeg tror vi skal skifte sengetøy og legge oss igjen, så får vi se hva som skjer".

Vel i seng og godt under dynen, kunne jeg telle to småvonde kynnere til, før jeg sovnet. Våknet igjen i sekstiden uten noe som helst antydning til verken kynnere eller rier. Så etter telefon til KK og jordmor, har jeg nå time til sjekk og akupunktur på Storken klokken 11 i dag, for å se om ikke vi kan få gang på riene. I mellomtiden har jeg nå vasket sengetøyet og bakt boller som står til heving. Vi må jo ha noe å tygge på i dag, så hva bedre enn nystekte skillingsboller? :-)

Forhåpentligvis bringer dagen rier og hjemmefødsel, som vi har håpet så lenge på å kunne gjennomføre. Har en liten anmodning til dere om at dere krysser fingrene for at det kommer i gang før fristen er ute og jeg må igangsettes. Igangsetting og fødsel på KK, er det siste jeg ønsker jenter, så vær snille og krysse fingrene for meg?

Takker så hjertelig på forhånd! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei så spennende! Masse lykke til, håper ting går sin gang på den naturlige måten!

Eg er 11 dager på overtid i dag og våknet av rier! Dabbet noe av når eg sto opp, men når eg gikk på do var det litt friskt blod i slim, så eg måtte også ringe KK i dag:)

Nå bare venter eg på at det skal ta seg opp her, nå MÅÅÅ det bare skje noe.

Kanskje vi sees på Storken hihi

Skrevet

så spennende!! må si du er sprek da, skillingsboller å greier! :)

håper dere to som allerede skrevet her inne "møtes" på storken idag, hadde vært godt å "bli ferdig" nå kan jeg tenke meg, siden dere begge er på overtid:)

selv har jeg termin idag, men kjenner desverre ingen tegn til

noe-som-helst! :(

lykke til jenter!

Skrevet

Der ser du, frøkendings! :-) Blir nok septemberbaby på deg likevel. Jeg har hele tiden tenkt at jeg ville ende opp med okoberbaby, så kanskje min kommer i morgen. Skulle du likevel befinne deg på Storken i elleve-tiden, er jeg den store damen med svart joggebukse og stripete topp. ;-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Takk, takk, tullemimor! :-)

Føler meg ikke spes. sprek, men vil heller tilskrive behov for å få tiden til å gå, for bollebaking og tøyvask. Ikke umulig at noe kan skje for din del i dag, selv om du ikke kjenner noe enda. Jeg har ikke hatt antydning til noe som helst før kynnerene i går kveld, jeg. Du har uansett ikke lenge igjen! :-)

Lykke til, du også! :-)

Skrevet

hihi...ja har vært rimelig sikker på at det ville bli oktober baby her også nå! Har litt panikken for at ting skal dabbe av igjen her...nå får det være nok liksom!:) Alt er veldig uregelmessig enda, men eg viiiiiil ha babyen min i dag! he he

Tror nok ikke eg er der så tidlig, om det ikke plutselig skulle ta seg veeeldig opp! Men masse lykke til iallefall!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...