Gå til innhold

Høstferie er fint!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er høstferie her denne uka. Det kan vi like :-) Godt med slike morgener der bare mannen trenger ut av hus. Ungene skulle få sove så lenge de ville igår. Mellomste hadde vært på klubbtur og Storebror på speiderTråkk... Da var det noen timers søvn å hente inn igjen :-) Det betydde at disse to satt ved "frokost"-bordet kl. halv tolv igår!

Vi fikk ryddet på kottet der alle lekene som er "fravokst" er stuet bort, så nå har Minsten fått seg en kasse med "nye" leker. Det syntes han var spennende,- og det holdt han engasjert ganske så lenge.

Jeg fikk tint av fryseboksen, så nå er alt klart til elgjakt og påfylling.

Idag skal jeg kjøre Storebror til mormor og morfar. Han vil ha noen dager sammen med de,- og det er fint. Tror de gleder seg alle tre. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig med høstferie! Fint å få ryddet unna slik at det blir plass til nye ting. Går du på jakt selv? Jeg er så heldig å ha en svigerfar som går på jakt, så vi pleier å gå litt kjøtt vi og, så kansje jeg også burde tenke på å rydde plass i fryseren.

Skrevet

Jeg jakter ikke med våpen :-) men er år om annet med og jager fram elgen.. I år blir jeg ikke med fordi skogen er for tett til å ta Minsten med i bæremeisen. I fjor var magen for stor og tung......

Men i heimen er elgjakta en av de store høytidene i året! Mannen stiller med gevær og alle ungene er med i jagelaget. Vi er med i et elglag hvor det er stor stemning og mye sosialt, så det er virkelig en begivenhet.

I år har eldstejenta tatt skyteprøve og blir å finne med sin far på post. Det er jeg ganske stolt av henne for, fordi jeg syns ikke slikt skal være forbeholdt gutta :-)

Skrevet

Høstferie er fint og siden vi i år har en som nettopp er begynt på skolen, har han vært veldig opptatt av fenomenet:o)

Klart jenter også skal kunne delta på jakt hvis de har lyst! Bare vær stolt du, klart det! Veldig bra at det er det sosiale i jaktlaget som er viktigst. Fint å fokusere på samhold og naturopplevelser, for jammen kan man bli sittende lenge på post uten å i dete hele tatt ha elgen på skuddhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...