Gå til innhold

Hvordan påvirker børskrisen oss vanlige dødlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et lån på 1600000 og tilsammen ca 650000 tilsammen i inntekter. Eier ingen aksjer.

Vi har jo merke litt at renten har gått opp, men er det noen "annet" som kan skje?

Er helt grønn når det jelder dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tviler på at det blir så voldsomt jeg. Det stabiliserer seg alltid på sikt, og jeg tror norske myndigheter har lært av tidligere krakk, og vil gripe inn før det blir for jævlig. Når det er sagt, så har jeg ingen foutsetning for å uttale meg, for jeg har egentlig ikke peiling, bare tro:)

Skrevet

kan tenkes at spørsmålet ikke var myntet på deg da...

Skrevet

Det er uten tvil en krise i den "siviliserte" verden, når banker går dundrende konkurs, er det antagelig ikke et godt tegn... men personlig tror jeg de fleste nordmenn går helt klar av direkte "smeller" pga det som foregår i verdenssammenheng - med unntak av høyere rente.

Det som foregår i media - spesielt den tabloide delen, VG og Dagbladet og tv2 - er mye verre, og jeg tror de fleste nordmenn rammes hardere av dette. Når vi dag etter dag bombarderes med dommedagsprofetier, fører det til endrede vaner og utsettelse av ting vi ellers ville gjort. I praksis handler vi kanskje mindre, vi venter med å kjøpe hus, og vi reiser mindre. I det hele tatt bruker vi mindre penger, og dette er med på å forsterke de negative effektene lokalt her i Norge.

Nå var jo lavere forbruk et av målene med den høye renta, men med alt det andre oppå, ble det kanskje litt sterk kost. Hører du, herr banksjef? Nok nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...