<3 Milla <3 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg er i uke 15 nå og det har i grunn bare blitt værre siden jeg gikk inn i 2 trimester Jeg er fryktelig sulten, men ikke kvalm, men kaster opp enten jeg har spist eller ikke... mange ganger om dagen... og eier ikke matlyst overhodet.. Blir veldig redd for at den lille i magen ikke får det den trenger, magen vokser jo utrolig fort nå og da trenger jo barnet masse næring og energi! Noen som har vært i samme situasjon og vet noe jeg kan gjøre? Eller hva som kan hjelpe for å få opp matlysten... Slitsomt når man er i full jobb og ikke ha overskudd til noe annet enn å sove resten av døgnet, og være slapp hele dagen på jobb Håper noen har noen forslag...
Silje *trebarnsmamma* Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Det første jeg tenker er at du kanskje ikke vært i full jobb? Husk at din og barnets helse går foran alt annet, og det heter seg at har man ikke ork til annet enn å sove og hvile når arbeidsdagen er over, er det på tide å trappe ned. Når det er sagt, så tar babyen den næringen den trenger, det er nok deg det går utover. Er du veldig tynn fra før, eller har du litt å ta av? Jeg ville uansett nevnt det for lege/jordmor, de har sikkert flere gode råd enn meg. Men er det jo sånn at du ikke klarer å beholde noe av det du spsier og drikker, må du jo få næring intravenøst. Finnes jo mange gravide som har vært nødt til det. Prøv og spis det du har lyst på, ikke nødvendigvis store tunge middager. Kanskje kan det vært lurt å spise lite, men ofte. Det er bedre og spise 10 saltstenger som blir liggende i magen, en "vanlig, sunn mat" som bare kommer opp igjen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå