Gå til innhold

høst/vinterbarn vs vårbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har barn på 2 forskjellige årstider??

Hvordan opplevdes barseltiden til høst/vinterbarn kontra vårbarn, :)med tanke på at det er mørkt ute, kaldere, og kanskje litt mere tungvint med snø etc???

har selv aprilbarn fra før, men slutter på pilla til uka, og jeg håper nå på et oktoberbarn neste år, siden sønnen min begynner på skolen året etter, da er jeg hjemme første del av første klasse hvis det klaffer:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 høstbarn, en født i oktober og ei født i november. Har gått helt greit det altså, begge har vært typiske vognbarn og sovet ute uansett vær og vind siden de var nyfødte. Må jo bare varierere påkledningen selvfølgelig=) Her kom lillesøster mens storebor gikk i 1 .klasse og det var supert for oss, da har jeg fått vært hjemme og tatt meg god tid til å følge opp han det første skoleåret. Merker at han setter pris på å ha mamma hjemme også ;-)

Nå blir det mars-baby, og det blir nytt for meg. Merker at jeg må omstille tankegangen i forhold til vognposebehov, klær osv. =)

Skrevet

tenker at oktober er en ganske bra tid tross alt;) det er ikke for kalt, og du trenger ikke kle på for mye enda heller. bra med en god voksipose, som sikkert holder vinteren etter også!!

fikk sommer baby, noe jeg heldigvis har unngått denne gangen. uff, jeg var redd for at han skulle bli for varm, for det var varmerekord da han ble født! han var svett hele tiden!! alle ville kle på han tepper osv, men jeg merket selv hvor slapp og trøtt og grinete han ble av varmen!! han alltid vært en kamin, skikkelig varm. nå kan han få feber hvis han har på for mye klær. sikkert ikke fordi han er født i juni, men slik kom han til denne verden;)

nå får vi i mars, og da har man også mulighet til å komme seg litt igjen til sommeren starter;)

ikke helt det du spurte om, men slik ble svaret;)

lykke til!

Skrevet

Jeg har det motsatt:)

Har et oktoberbarn, og lurer på hvordan det skal bli med en ny baby i mai/juni. Jeg syns oktober var en super måned å få barn i, men så bor jeg da på sør-vestlandet og høsten var OK. Ikke hadde vi snø heller.

Jeg var iallefall glad han ikke var nyfødt i sommer med 30grader pluss... så jeg lurer på hvordan det skal gå til sommeren:)

Skrevet

Jeg er også bekymret for hvordan det skal gå med baby i sommervarmen. Vi skal ha vår første i april/mai, og alle sier "Det er en fin tid å få baby, så lettvint med klær og vogn og sånt..." Men jeg vet ikke helt, jeg.

Soverommet vårt kan komme opp i 28 grader på de varmeste sommerdagene- umulig å få ned temperaturen. Kjempeskummelt! Er det kaldt ute kan man jo skru opp varmen, men når det er varmt, hva gjør man da...

Skrevet

Var det vi og slet med. Solstek hele dagen lang på et bittelite rom. Det endte opp med at vi la ham ute i vognen til vi gikk å la oss selv, for da var det levelig. Men det er jo ikke alle som kan det! Alternativt så må man bruke et annet rom (eller innstallere varmepumpe som aircondition:).

Skrevet

Har 3 høstbarn og ett vårbarn. Synes høsten var en mye bedre tid å få barn på enn på våren. Høsten er en roligere tid,kan kose seg mer inne.

Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt høsten...men er jo ikke alltid man kan planlegge slike ting:-)

Skrevet

Tusen takk alle sammen for svar:)

det høres ganske greit ut med høstbarn:) Så vi får håpe det klaffer, og ta det som det kommer.:)

til deg som lurte på den motsatte veien, jeg likte veldig godt å få barn i april med første mann. Kveldene begynte å bli lysere og våren var i anmarsj, du vet den litt våryre følelsen. Jeg var ute og trillet mye turer, og det begynte å bli bart og god temperatur. Jeg elsker strikkeklær, så vi brukte mye det med dyne:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...