Gå til innhold

Hvordan forhold har dere til kropp og nakenhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste her inne en gang om en mor som lurte på om det var rart at hun var naken når sønnen kom opp i senga hennes da han våknet på natten.. Hva tenker andre om det? Hvor avslappet er dere rundt tema kropp og nakenhet i deres familie? Hva skal man anse som normalt og ikke?

Tror dette kan være et vanskelig tema for mange, fordi det er så mye syke folk i verden nå, at man er redd for å gjøre noe som kan tolkes som galt. Faren min fortalte at da jeg var liten, var det fullt hysteri rundt pedofili osv. Pga dette hadde han nesten panikk for å stelle meg, da han var livredd for å gjøre noe feil.

Er ikke bare bare å vite hva som er rett heller, og man vil jo at barna skal vokse opp og få et normalt forhold til kroppen sin. Er det da naturlig f.eks å kle på seg før barna kommer opp i senga? Hive et håndkle rundt seg hvis barna kommer inn på badet osv, eller kan dette føre til at vi viderefører tabuer tilknyttet kropp til våre barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sprader rundt naken rett som det er, det gjør mannen min også. Føler på en måte at datteren vår er så liten at det ikke er noe tema ennå. Men kommer ikke til å gjøre noe stort nr. ut av noe når hun blir eldre heller. Jeg syns det er normalt at en ser hverandre nakne. Når det gjelder barns nakenhet så går vel det litt av seg selv. Det kommer vel et punkt hvor barnet selv vil være i fred når det er uten klær.

Skrevet

jeg sover naken vær natt og omtrent vær natt kommer småen inn. ikke noe stress det. men innimellom har vi besøk av en liten jente. og om hun kommer oppi senga så tar jeg på med pysj.

trasker naken rundt og dursjer sammen småen også.

men jeg tror man kommer til et punkt hvor det ikke er så naturlig mer. men det er nok noen år til.

jeg tror det viktigste er å ungå at man sier negative ting om andres og sin egen kropp. for er det noe galt med "de" så er det sikkert noe galt med meg også.

Skrevet

både jeg og femåringen er ganske liberale med tanke på nakenhet

Skrevet

Her dekker vi oss ikke til om vi skal dusje og det kommer en liten inn på badet...den får se det som "gud" har skapt...

Får også besök på badet når jeg sitter på do...:-) (ettersom de klarer å lirke opp låsen på utsiden, så får jeg besök uansett om jeg skal nr 1 eller nr 2)

Skrevet

jeg tusler naken når det er naturlig...på badet, fra dusjen..når jeg skifter. tror ungene har godt av å se det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...