Gå til innhold

gravid med nr 2.. annen far

Anbefalte innlegg

Skrevet

har jeg rett på foreldrepnger av arbeidsledighetstrygd?

også.. får jeg mer os. eller dobble os eller noe slikt når jeg har 2 barn? og bor ikke sammen med noen?

vi er sammen altså men bor ikke sammen enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe.. hadde vært gøy med mer OS, men dessverre; det får du ikke. OS er 10 831,- samme om du har et eller 10 barn.

Og er du kjæreste med BF, så har du jo ikke så mye rett til stønader for enslige foreldre, da.....

foreldrepenger vet jeg ikke.

Skrevet

Foreldrepenger av dagpeneger: ja. http://www.nav.no/page?id=328

Om du har lav dagpenge sats kan du få supplerende os, jeg fikk det da jeg gikk på attføring. Da kom jeg bedre utav det enn med bare os. Attføring på 13000kr mnd netto og 3600kr netto i os, men da bruker man jo også av os årene.Os går på siste barnet, dvs at du får nå 3år med siste barnet, uavhengig av hvor gammelt barn nr 1 er. F,eks min er 2,5år nå da minste ble født, da mista ejg på en måte 6mnd...

Så fort dere flytter sammen så mister du retten til os når han er barnefar mener jeg. Ikke om dere er kjærester, men det bør du kanskje sjekke med nav.

Skrevet

NAV legger seg ikke opp i samlivsform, dvs om en har en eller to adresser. Det de legger seg opp i, er om en IKKE er helt alene med barn og vil ha stønader beregnet på de som er alene med barn.

Å leve sammen innebærer mer enn å fysisk bo sammen, i følge rikstrygdeverkets lover og regler. Sjekk link til rikstrygdeverket på NAV sine sider.

Blir så oppgitt over de som tror de kan være kjærester, og overnatte, ha sex, få daglig hjelp av BF osv osv, og så late som om de er enslige forsørgere. Det er et hån mot de som virkelig er alene med barn.

Vet jeg var litt krass nå, men det ser ut til at en må opplyse om dette hele tiden. Og dette var egentlig beregnet på NN 23:58

Skrevet

Ja det er helt greit du sier fra.

Jeg er selv helt alene, har aldri fått hjelp i ekstaskapet mitt engang :P

Tror man uansett bør sjekke opp med nav hva som regnes som riktig eller feil i sånne situsjoner. Det er nok av de som snylter på staten, og det var ikke min mening å oppfordre til det, jeg formulerte meg nok litt feil.

NN 23:58

Skrevet

Hvis du er kjæreste med far til den i magen mister du ALLE stønader som aleneforsørger både for barnet du har fra før og evt nye barnet når det nye barnet blir født. Dersom du blir alene med begge barna, vil du få en os, som er på ca 10 800..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...