Gå til innhold

Beskriv din verste kollega

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er ei dame som brukar mesteparten av dagen på å unngå arbeidsoppgåver. Som kobler ut telefonen og alltid er oppteken om nokon spør ho om noko. Som aldri tilbyr seg å ta på seg noko ekstra, men som alltid er den som klagar mest på arbeidsmengden. Som ikkje kvir seg for å ta på seg æren for andre sitt arbeid, og som brukar meir tid på diverse kurs enn på jobb.

*dårleg dag på jobben*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De finnes dessverre over alt.

Har et par der jeg jobber også. På gode dager kan du overse det, men enig på dårlige dager er det vanskelig.

Skrevet

Hun stinka noe helt forjævlig. Vi snakker fiskeslo. Hun gikk konstant med ukegammel sminke smurt utover ansiktet, som fikk henne til å se ut som en bulldog i en alder av 33, og lo overbærende av oss som brukte penger på rens, kremer og sminke til ansiktshuden; slikt var nok mest for den som hadde stygg hud. Selv hadde hun ikke det problemet. (Bulldog-øynene ble enda litt smalere når hun skakket kokett på hodet og gliste, godt fornøyd med egen fortreffelighet - slik hun alltid var når hun uttalte seg om noe hun ikke hadde snøring på. Det skjedde omtrent hver gang hun åpnet kjeften og blottet de gule, ødelagte tennene, som så ut som om de tilhørte en syttiåring.)

Hun tok røykepauser før, under og etter jobb, før, under og etter lunsj, og hvis hun hadde opplevd noe spennende (som f.eks. at naboen til katten til onkelen til halvsøstera hennes ble lurt da han kjøpte ny bruktbil i forrige uke), så sørget hun alltid for å fortelle inngående om alle detaljene i hendelsen. Helst før alle røykepausene (for hun tok det selvsagt for gitt at vi andre fulgte hennes stramme timeplan; det er mye røyking som skal gjøres unna i løpet av en dag).

Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men nøyer meg med å si at jeg er sjeleglad for at jeg ikke jobber sammen med det fugleskremselet lengre. Hun kunne ertet på seg en måkebæsj.

Skrevet

Dama som alltid hadde noe å sladre om, kommentere eller le av. Fler var faktisk modige nok til å ta opp dette direkte med henne eller med sjefen og videre med henne, men hun sluttet ikke, det var det vi som gjorde, men vi sluttet jobben. Gadd faktisk ikke å høre på pisset hennes. To på jobb skjulte faktisk et forhold for henne i over et år. Noen få visste om det. Da de flyttet sammen kom det jo frem og hun løp rundt for å fortelle det til alle. Og da vi kunne si at vi hadde visst det i over et år ble hun forbanna! Ikke rart dama er singel, og hun klager!?

Skrevet

Hun som alltid mener at hennes arbeidsoppgaver er viktigere og vanskeligere enn våre. Hun med tre perfekte barn med perfekte jobber og perfekte ektefeller (de er selvfølgelig IKKE samboere, måtte gud forby!). Som i fjor høst stolt annonserte at hennes eldste datter skulle ha barn og hadde fortalt sin mor at "det var jo sååå enkelt å bli gravid! Ble gravid på første forsøk, skjønner ikke hva folk maser om, jeg!" Dette mens vår kollega med uttalige spontanaborter og EXU bak seg satt rett foran henne... Innrømmer at jeg hadde en pervers glede av å se henne vri seg da jeg tørt kommenterte: "Ja, si det til (...) i familien min, som prøvde i flere år før de fikk det til med IVF" Hun er min desidert verste kollega!

Så forbanna selvsentrert at på tross av at alle andre på arbeidsplassen snakket om mitt forestående bryllup i våres, fikk ikke hun det med seg før dagen før... (Ikke at det var viktig for meg at hun visste det, det er bare nok et eksempel på hennes atferd.)

Skrevet

Har to typer jeg må fortelle om:

1. En mann i slutten av 50-årene. Har endel viktige arbeidsoppgaver etter mange år på baken. Er selektivi forhold til hvem han ønsker å hjelpe. Har favoritter som får alt de peker på. Resten må fint stille seg i kø til han finner tid til å hjelpe. Svarer krasst på det meste som noen spør om. Hvis han ikke får viljen sin, furter han som en liten gutt-unge.

2. Dame i midten av 30-årene. Ønsker å bli" venn" med alle. Vet alt om alle. Virker veldig interessert når en prater med henne. Hun er til stede i samtaler og mer positiv enn noen ord kan beskrive. Sladrer på en slu måte om alle. ALLE!! Har alltid et negativt ord å fortelle om andre kolleger. Hun vet jo alt! Veldig opptatt av å innynde seg med sjefene. Flørter, roser og glitrer i deres nærvær.

Fremstår som faglig flink, og det er hun muligens også, men det overskygges av alt det andre negative...

Skrevet

En av mine tidligere kolleger..

Jente i midten av 20 årene som bevisst unngikk "felles" arbeidsoppgaver.

Vi hadde egne ansvarsområder, og noen ting vi alle skulle dele på. Hun hjalp ALDRI til med det som var felles, uansett hvor mye sykdom og ferie det var.

Passet alltid på å oppdatere Facebook og sitte på msn heeele dagen, og når sjefen hadde fri stakk hun av hele eller halve dagen for å fikse noe med hesten..

Hun som truet med å si opp for å få ha med hunden på jobb, selvom regelen var at ingen fikk lov..

Hun trodde hun kunne alt om alt vi gjorde, men når vi andre, som hadde vært der lenger, påpekte at det ikke var sånn det fungerte - fikk vi beskjed om at systemet måtte være endret siden hun ikke hadde rett lenger..

Glad jeg sluttet!!

Skrevet

Jeg har stort sett jobbet i helsevesenet hittil. Og de verste kollegaene jeg da har hatt har vært dem som har behov for å snakke nedlatende til sine medarbeidere, uten at de egentlig har så mye i topplokket sitt selv. Gjerne mennesker som ikke har alt de ønsker seg i livet, og som dermed har behov for å markere seg på jobb. Som avbryter deg før du har fullført en setning for å få frem at neeeeeeeeeeei, nå MÅ du HØRE HER osv.....uten at de rakk å få med seg hva du var i ferd med å si.

Irriterende med dem som sluntrer unna også, men de verste er altså disse sure trynene som stadig skal forpeste stemningen blant resten av de ansatte.

Skrevet

Huff, akkurat nå føler jeg meg som den verste kollegaen selv... har en kollega som prøver å forstå noe jeg har brukt et år på å lage, og jeg blir så utålmodig når hun tror det skal være så enkelt.. og så skjønner hun ikke det enkleste heller.. merker jeg blir utålmodig i stemmen, dette er ikke bra... :(( Hun er jo verdens søteste egentlig!

*skammer meg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...