Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hvis du hadde visst at din 3 måneder gamle baby kom til å få kikhoste hvis han ikke ble vaksinert, hadde du også da latt være å vaksinere? Dette er ikke for å provosere, jeg bare lurer på om dere heller vil gjennomgå den infeksjonen når babyen er så liten.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg har en slektning som døde av kikhoste da han ble født. Det er 30 år siden, men likevel.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Ja jeg hadde latt være. Vi er godt rustet mot kikhoste nå i dag. Kanskje ikke for 20 år siden, men nå er vi det. Trøndelag har hatt store utbrudd av kikhoste i år, uten at noen har fått alvorlige men.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 HI her. Da vil jeg faktisk påstå at du ikke aner hva du gjør. Jeg snakker ikke om ting jeg har lest, men av egen erfaring. Hva mener du forresten med godt utrustet?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Spør i ivitenhet nå. Synes å ha lest at kikhosteutbruddene er mye mildere nå på grunn av at så mange er vaksinert. Stemmer det?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 HI her. Det vet jeg faktisk ikke. Poenget er at for uvaksinerte babyer kan fremdeles kikhoste i verste fall være dødelig, eller føre til hjerneskade pga oksygenmangel. Heldigvis kan sykdomsforløpet gjøres mildere ved hjelp av antibiotika, men da må behandlingen starte før man har vært syk i 3 uker. Likevel er dette en kjempe utfordring for babyer som får denne sykdommen
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Flott. Endelig er denne vaksinediskusjonen saklig. Jeg vet ennå ikke helt hva jeg vil, men nå oppfører folk seg. Og da kommer vi et stykke videre. Flott.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Synes jeg også, selv om jeg blir skremt av anonym 2226 her. At en ville latt barnet sitt fått kikhoste hvis en på forhånd visste det, viser en del uvitenhet om farlige sykdommer. Jeg ville jo selvsagt latt være å ta vaksine hvis jeg på forhånd visste at barnet kom til å få en alvorlig bivirkning som i verste fall kunne være dødelig.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Kan fortelle deg at ungen her har blitt vaksinert og fått kokhoste i en ille grad. Da jeg i ettertid leste at det gjerne kan bli et kraftigere utfall selv vaksinert. Så jeg kan fortelle deg at hadde jeg fått valget på nytt ville jeg ha droppet alle vaksinene som er satt her. Ingen tvil overhode. Anbefaller å lese den andre tråden om vaksiner der en del infor om kikhostevasksinen er lagt ut. http://www.dinbaby.com/forum/thread/138798361
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 vaksiner er og blir en vits!!!!
Gjest Skrevet 30. september 2008 #11 Skrevet 30. september 2008 Vi har kikhoste i flere barnehager her. Alle barn som hoster må til legen for prøver, og de med mest karakteristiske symptomer får medisin. Og nei, vi vaksinerer ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #12 Skrevet 30. september 2008 Og hvor gammel er babyen din? Hele poenget mitt er jo at kikhoste er ikke farlig for barn, men særlig for spedbarn. Det er jo derfor de får den første vaksinen så tidlig som ved 3 måneders alder. Og ja jeg vet den ikke varer evig, men det viktigste er at de da er beskyttet hvertfall første leveår.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #13 Skrevet 30. september 2008 Han er 2 år nå, men har har ikke vært det hele tiden vet du. Det var mye kikhoste i området da han ble født også. Merkelig nok var det bare vaksinerte som fikk det. Selvsagt vet jeg at kikhoste er farlig for spedbarn, men å gi dem en ineffektiv vaksine i en alder av 3 mnd, gjør neppe skaden noe mindre.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #14 Skrevet 30. september 2008 Interessant det du sier. Er det riktig at jeg har forstått det slik at at det da var mange vaksinerte på f.eks. 4 måneder som fikk kikhoste til tross for vaksinasjon?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #15 Skrevet 30. september 2008 Anonym 1719 her igjen. Hos oss var det nemlig omvendt. De spedbarn som hadde tatt vaksine fikk ikke kikhoste.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #16 Skrevet 30. september 2008 Joda vaksinerte barn fra 3 mnd og oppover får også kikhoste, her skylder fhi på at immuniseringen ikke er total før alle 3 vaksinene er satt, dvs i 1-årsalderen. Kikhoste er bare farlig for barn under 2 år ble jeg fortalt på hs i går, og i denne perioden er de bare beskyttet av vaksinen det siste året. Veldig rart er det da at barn også i denne best vaksinerte perioden får kikhoste. Allikevel ingen falitterklæring å spore fra fhi som fortsetter å distribuere denne vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #17 Skrevet 30. september 2008 Vet jo at immuniseringen ikke er total, men skal jo likevel beskytte opp mot, ja, er det ikke ca. 80% etter første dose.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #18 Skrevet 30. september 2008 OK? Hva er problemet da? Med 97% vaksinasjonsdekning burde jo sykdommen vært utryddet?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #19 Skrevet 30. september 2008 Jeg forstår meg ikke på de som vaksinerer. Tura, jeg syntes det er helt og holdent feil at du skal legge ut informasjon om dine barn,selvom det er et bidrag til at vaksiner faktisk ikke er så flotte. Men i følge de som tar vaksiner her så må en nesten legge fram lege erklæring for å bli trodd når det er snakk om vaksinebivirkning. Hvorfor er all informasjon som vaksinemotstandere legger ut feil for dere? Hvorfor skal en hele tiden dokumentere alt en sier, når dere som vaksinerer ikke kan komme med et eneste dokument som tilsier at vaksiner faktisk IKKE gir hjerneskade eller andre slags bivirkninger som rammer en resten av livet. Ingen kan avbekrefte dette og disse dokumenter finnes ikke, så hvorfor kan ikke de som velger å ikke vaksinere få dele sin erfaring og informasjon uten at en må vrenge hele sjela si og journalene hos legen. Jeg velger å ikke vaksinere nettopp pga vaksinebivirkning hos barn,kraftig som kunne medført hjerneskade. Dette er da meldt til sysvak. Jeg har sett barn som har fått ekstrem eksemutfall i hele ansiktet timer etter vaksinasjon, et barn som alltid har hatt den rene huden får pluttselig et vanvittig utfall av dette. Trengs det bekreftelse på dette, nei, for ingenting kan avbekrefte det heller. Man kan se barn som blir fraværende direkte etter vaksinasjon, HS fanger opp dette innen 20 min, er det hjerneskade så må en kjempe med sysvak for at vaksinen har skylden, for sysvak uttaler at det er en liten mulighet at barnet kan ha hatt skaden siden fødsel og pluttselig rett etter vaksinasjon så trenger en slik hjerneskade igjennom. Så når en pluttselig står der selv og må kjempe med dette systemet, ja da oppdager en antall under raporteringer så det holder. For klarer en ikke å få igjennom en direkte hjerneskade etter vaksinasjon så kan en lure på hva som går igjennom der, selv med HS på sin side. Nei jeg ønsker ikke å prakke på noen noe som helst, jeg ønsker å dele min erfaring med dette og de som ønsker får ta det til seg. Men at enkelte skal komme å forlange dokumentasjon hver gang man ikke er for vaksinasjon, så funderer jeg litt på om enkelte noen gang har tenkt på de dokumentasjonene som IKKE finnes ved vaksiner. Sist men ikke minst så syntes jeg faktisk at mange er uviten når det gjelder da vaksinering. Jeg respekterer fult ut alle som vaksinerer ut i fra sitt eget ønske. Altså de som faktisk har tatt seg den tiden til å lese om dette. Jeg mener det er et forbanna høyrøstet skrik her inne om sukker til barn..... SUKKER er da ingenting i forholdt til det som er i vaksinen, hvorfor er det da en selvfølge å vaksinere blindt uten å informere seg og JO det er mangfold av de som kun følger strømmen, fordi det er noe man automatisk gjør. Ja jeg forstår det, har gjort det selv fram til jeg stod over en kraftig vaksinebivirkning. Så mitt budskap til alle er i det minste å søke sin egen informasjon i dette emnet før man tar et valg. I tillegg er det mange barn som ikke skal ha vaksiner pga kroniske sykdommer som blir dømt pga enkeltes holdninger her.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #20 Skrevet 30. september 2008 Ikke noe problem i det hele tatt. En vaksinert baby på 5 måneder har da veldig liten sjanse å få kikhoste ved utbrudd selv om han ikke er totalt beskyttet, men langt på vei. Kikhosteutbruddene de senere år blir relatert til at mange svenske foreldre er begynt å ikke vaksinere mot kikhoste, i tillegg til innvandrere. Derfor blir det enda viktigere å opprettholde høy vaksinasjonsaktivitet her i Norge. Og nettopp det at sykdommen IKKE er utryddet, viser jo bare at sykdommene vi vaksinerer mot er vanskelige å utrydde, men viktige å holde nede!
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #21 Skrevet 30. september 2008 Og med så mye reising og kryssing av landegrenser klarer man jo vanskelig å utrydde en sykdom helt så lenge mange land f.eks. i u-land sliter med nok vaksinasjon.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #22 Skrevet 30. september 2008 Ikke noe problem? Jeg mener en kikhosteepidemi med 97% vaksinasjonsdekning i seg selv dokumenterer en ineffektiv vaksine.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #23 Skrevet 30. september 2008 Tatt i betrakning at jeg har pendlet land og strand med barna mine uten vaksiner så er de utrolig friske og mer eller mindre ikke hatt noe sykdommer annet enn forkjølese.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2008 #24 Skrevet 1. oktober 2008 samme her uvaksinerte unger som ikke blir syke på ferie i svarteste østeuropa engang, hehehe, ikke trenger dem antibiotika heller. de er rett og slett friske fordi jeg er en oppgående mor som skjønte at jeg ikke skulle la hs injisere de med en obskur coctail av møkk og faenskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå