elisabeth09 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 eg har litt panikk for at eg ikkje skal få tid til å ta de på sykehuset når fødselen er i gang. vil jo ikkje drit på meg. hehe nokon som har erfaring eller prøvd å kjøpt sjølv på apoteket og tatt de sjølv heime før du drar på sykehuset?
Gjest MiniMagenMin Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 har ikke født før, og svarer vel hgelle rikke på spørsmpålet ditt her, men har forstått det slik at det er ganse vanlig å drite i senga, like før man føder...er jo samme pressemusklene som brukes:) men skal du bruke det selv, vil jeg anbefale toilax eller microlac tuber. et klyster er vel litt brtalt i forhold;) skal ikke si dette sikkert, men mener at de på føden også kan sette tube på deg for å få det ut. kjenner ei som gjorde det:) du kan jo be om det også
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg fikk klyster før forrige fødsel og skal ha det igjen. Samme som deg, ønsker ikke å drite på senga. Jordmødrene er uansett så flinke og proffe at de rydder opp med en gang uten at du vet det
Skravlefruen med huleboer Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Jeg fikk ikke klyster på sykehuset, enda jeg ba om det. Og når jeg skulle begynne å prsse ut mini - ja, da var det ikke akkurat lett å ha kontroll på andre ting. Jeg syntes det var kjempeubehagelige - og det ødela litt av innsatsviljen min på slutten :-P Denne gangen kjøper jeg inn microlax på forhånd, og tar det når jeg kjenner at fødselen er i gang. Da tømmes endetarmen for "avfall" og risikoen for å "bajse" under siste del av fødsel minsker. Det er helt ufarlig, enkelt og greit å gjøre det selv .-)
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Skravlefruen med huleboer Hæ? Fikk du ikke da du ba om det?? Teit jo.... Hvorfor det egentlig?
Gorosa Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Jeg fikk klyster med begge mine. Vil be om det igjen, men bekymrer meg lite for det. Kommer det dritt, så gjør det det! Jordmødrene ser det ofte, og som sagt tidligere, er de veldig proffesjonelle. Synes du det er veldig pinlig å evt "drite" på deg, kan det jo være lurt å fortelle at det kan skje, til pappaen eller den som skal være med.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Drite under fødselen er normalt for jordmødre. Det vil nok komme no sjølv om dokke tar klyster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå