Gå til innhold

Må jeg betale toll for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte varer fra lookfantastic.com for ca 650 norske kroner. Dette er altså betalt med trekk fra Visa. Men så las jeg her inne et sted at man må betale toll? Og hvordan skjer det når varene allerede er betalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du må"betale toll og moms.

Om dette er første gangen du bestiller fra utlandet vil du få ett skjema fra posten om du vil de skal fortolle varene for deg eller om du vil gjøre det selv. Dette brevet må du sende inn og om du velger at posten skal ordne det for deg betaler du toll og moms når du henter pakken. Får pakkelappe med beløpet påskrevet.

Skrevet

Du må betale 25% moms på kjøpesummen og frakten, i tillegg kommer et gebyr til Posten på 99 kr. Såvidt jeg vet er det ikke toll på slike produkter.

Pakken blir omgjort til en oppkravspakke av Postens fortolling, dette må du betale for å få ut pakken på Posten.

Du kan velge å fortolle selv, da slipper du de 99 kr, men aner ikke om tolvesnet tar noe for å gjøre det

Skrevet

De gangene jeg har kjøpt ting som må for tolles på kort har jeg fått lapp i postkassen med hvor den kan hentes og hvor mye som skal betales.

Menre det er 25% + kr 100,-. Altså ca kr 265,-

Tror man kommer unna dersom man ber om å få den tilsendt som gave

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...