Mini LK Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Trenger anbefaling på en god bok, ikke krim og ikke noe trist. En skikkelig god bok. Anyone?
mammapusen Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 "Øya" av Victoria Hislop. Den har alt: historie, familie, kjærlighet, dramatikk. Den er trist også, men så god at den er verdt det!! "Senor Peregrino" av Cecilia Samartin (tror jeg). Veldig god! Hun har nettopp kommet med en ny bok som heter "Drømmehjertet", den skal jeg begynne på nå!
minimegogtrollet Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 "De gales hus" av Karin Fossum - også på kino nå. Fantasisk skildringa av livet på innsiden av psykriatisk institusjon:-) "Saman er ein mindre aleine" kommer ikke på forfatter, men hør på bibliotek el. bohandel. fantastisk fantastisk bok,en av de beste jeg har lest. Er på nynorsk! "kjærlighetens historie" av JOnathan Saran Foyer ??? huff ikke lett å komme på forfatternavn her nå. Også en helt unik historie av en up and coming amerikansk forfatter. Dette er virkelig gode bøker, håper du liker dem også:-)
ipeggy Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 mammapusen: Har du lest "La meg synge deg stille sanger" av Linda Olsson? Helt ny bok, og en av de vakreste jeg noen sinne har lest! Ut fra titlene du skriver her, tror jeg du kan like den veldig godt også!
hannes Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 "Saman er ein mindre aleine" er skrevet av Anna Gavalda. Enig i at den er helt fantastisk. En av de beste bøkene jeg har lest. Leste nettopp ut "The Book Thief" av Marcus Zusac, men den er trist. "Øya" som noen andre skrev er også bra. "Slam" av Nick Hornby er lettlest og litt morsom. Om tenåringsgraviditet. Stieg Larssons bøker "Menn som hater kvinner" osv. "The Kite Runner" og "A Thousand Splendid Suns" av Khaled Hosseini. Og selvsagt "Tett inntil dagene" av Mustafa Can. Veldig bra!
Lillemus&mamma'n Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Stormenes tid av Ken Follett! Strålende historisk roman. Ikke krim og ikke trist, men veldig spennende. Har nylig fått en uavhengig oppfølger: I all evighet. De er lange, da- ca 1100 sider hver, men tror Stormenes tid er delt i to bind på norsk.
minimegogtrollet Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 anna gavalda var det ja:-) boktyven har jeg nettopp kjøpt og den skal snart leses i badekaret.... gleder meg!!
husmus &2 Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er akkurat ferdig med Little Earthquakes av Jennifer Weiner. Handler om tre venner som alle får barn samtidig, veldig koselig og lettlest uten å være for chick lit. Også akkurat ferdig med She´s come undone av Wally Lamb, veldig bra, litt deprimerende men morsom på samme tid. Jeg leser nesten bare på engelsk, men de finnes absolutt på norsk også.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Ps. Jeg elsker deg - Cecelia Ahern. Det er en FANTASTISK bok! Jeg har aldri ledd eller grått så mye av en bok før! Den gir deg en virkelig god følelse! Fantastisk flott bok!
blirjegsnartmamma Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 SVALBARD - Fangstfamilien på 79 grader Nord Det er jo i dagbok form, men er veldig bra Og sann! Holder på med den nå
mammapusen Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 ipeggy: Har ikke hørt om den, men skal sjekke den opp med en gang! Takk for tipset! Har du lest "Havets katedral"? Knallgod!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå