Gå til innhold

Når ungene trenger mer mat; what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta er 4 mnd (og noen dager) og viser et klart behov for mer mat.

HVa gjør jeg, skal jeg gi mme eller skal jeg snike inn noe forsiktig velling/grøt?

Kan legge til at krapylet ikke tar flaske, skjønner ikke et pøkk av tingen...

(grunnen til at jeg spør er at jeg er litt skeptisk til å gi fast føde ennå, ønsker å fullamme lengst mulig, men det virker som det ikke lenger er nok, og jeg vet jeg har mer enn nok melk, hun drikker ca 1,5 liter melk om dagen...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HS anbefalte oss å begynne med grøt da gutten vår var fire mnd, men det tar jo litt tid før tilvenningen er over og grøten faktisk metter!

Mme ble ikke en gang nevnt som alternativ.

Hvordan vet du at hun drikker 1,5 liter?

Jeg hadde også masse melk, men han ble ikke nok mett likevel.

Skrevet

Nikolai var også sånn. Det jeg leste på den tiden er at man skal helst fullamme i 6mnd, men barnet kan ha behov for fast føde hvis de har fordoblet vekten før 6mnd. Husker ikke hvor jeg leste det nå men, det høres jo rimelig ut... Eira har vel fordoblet vekten allerede?

Skrevet

Sliter med det samme, gutten min er også litt over 4 mnd`er...sliter på kveldene med for lite melk. Prøvde MME på flaske, men det var ikke sjanse i havet! Tidligere har vi gått rett på mnd`ers grøten, men denna gangen trur jeg jeg må kjøpe sånn risgrøt...han er ikke fornøyd - og veit jo det er mat han vil ha...men akkurat nå får gubben styre litt med han! Sliten...

Skrevet

jeg begynte med grøt når frøkna var 4 mnd, har mer enn nok melk jeg og, men den metter ikke nok.. ho var mett og formøyd etter hvert måltid, men varte ikke lenge til neste... nå er ho 4 mnd og 3 uker.. har de siste dagene begynt å spise en hel porsjon graut,,, men lurer faktisk på om jeg må begynne å gi litt til frokost og... virker ikke helt tilfreds, sover litt, våkner, er fortsatt trøtt, men roer seg ikke før ho får mer mat...

leste en plass, dersom barnet trengte mer mat, skal en heller begynne med fast føde enn mme....

Skrevet

Hehe, Chris hadde vel fordobla vekta ved ca 2 måneder! =P

Skrevet

ifie; det vet jeg fordi det hender jeg pumper ut når hun er borte for å sjekke (og lette trykket)

Hun var borte i 14 timer og jeg punpet ut omtrent 1250 ml, og enda var det ikke tomt. (da var hun 10 uker eller så)

Sist jeg pumpet pumpet jeg også bare for å lette trykket, men da pumpet jeg 1500 ml, og det var langt fra tomt...

Så jeg har regnet meg frem til hva hun spiser...

Skrevet

mamma`n temini&minifrøkna

Takk for svar:)

Eira er bare pittelitt yngre mao, hun sover greit, men spiser hyppigere og hyppigere, hele døgnet.

Skrevet

Fordoblet ved 2mnd, shit!!!

Kan jeg spørre hva han veide ved fødsel og 2mnd?

Skrevet

Fordelen her UnePune er joa t det ikke er tomt, men bakdelen at hun blir fort sulten igjen, spiser til hun blir blå i trynet, sovner og vips er hun sulten igjen:p

Skrevet

Gjorde hun Tillab? Ikke rart jenta er sulten!

Skrevet

Han her gulper endel på dagen, men ikke på kveldene mere, så merker det er lite melk igjen på kvelden. I stad sovna han av utmattelse ved puppen etter bare ett minutts amming ellernoe, men våkna jo fort etterpå selvfølgelig! Han angriper(!) puppen, men blir fort sur når han merker det ikke var rare serveringa =P

Skrevet

Han veide 2990g da han blei født

Skrevet

Med sine 6,2 kg mener jeg det var så jepp, matvraket Eira!

Veide 3015 ved fødsel...

Skrevet

Tror nok ikke du trenger å bekymre deg for at du gir fast føde for tidlig.

Min mor begynte med fast føde på meg da jeg var rundt 3 mnd. Og det var visst vanlig på den tiden. Jeg vokste da opp jeg også, riktig nok ble jeg ikke så mange m.o.h. men det har vel mer med arv å gjøre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...