Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Har fått ei regning på nesten 70 tusen (vi trodde den skulle bli på mellom 10 og 20 tusen, men lite å gjøre med størrelsen på den nå..). Har snakket med banken, og takstmann har vært her å ordnet ny takst på huset, vet ikke resultatet på den ennå, men den så bedre ut en lånet, så vi skulle få låne på huset litt mer...men sambo er på sjøen og kommer ikke hjem før om 3-4 uker (også har han tenkt seg en "ekstra-tur" i friperioden for å få litt mer penger, så kommer kanskje ikke hjem før i desember), men han må altså skrive under på papirene for at det skal bli greit med pengene, men faks ble ikke godtatt, og han er sjelden i land, og korte turer om gangen, og ikke noe bestemt sted, så vanskelig å sende brev! Men regninger har gått ut på dato, og når jeg snakket med de som har sendt den ut hadde de veldig liten forståelse for det, og ville ha pengene kjapt (fotåelig nok..). Men hvordan kan JEG skaffe pengene da?? Jeg fikk ikke lån på meg selv Åååå blir litt frustrert nå ja!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Veldig veldig rart at de ikke har fortåelse for at dere ikke får tatt opp lån når mannen er på sjøen.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Hmm.. Her må du bare få sendt papirene ut på sjøen der han jobber (platform kansje?) Og så få de sendt tilbake igjen. Også selvfølgelig prøve en gang til å smiske med de som har sendt regningen om dere kan få en utsettelse. Spør om dere kan betale f.eks. 10 000 nå, også kommer resten når dere har fått ordnet med papirene i banken i desember..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 HI her. Ja han viste også at sambo skulle reise på sjøen, og regninga kom samme dag, så fikk ikke ordnet noe da. Var ei uke betalings-frist på den, så hadde ikke akkurat så god tid. Han mente det måtte gå med faks da for å få underskrift, men banken sa de godtok kun orginal underskrift
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Dårlig bank som ikke godtar fullmakt pr faks eller underskrift pr faks! Hør med banken igjen du... forklar situasjon!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 HALLO.. du kan jo sende han lånepapirene på jobben hans? Så returnerer han det i utfylt stand. Det tar 4 dager. Så leverer du lånepapirene og da tar det max 5 dager før du har det på konto.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Takk for svar, kom jo på en super løsning nå da (han jobber ikke på platform..), men det må vel gå å maile/fakse papirene til han, også sender han de pr post når han er i land Hehe..det tenkte jeg ikke på før nå
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Du kan jo evt søke kredittkort lån. så betaler dere fort inn der:)
Gjest Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Hvis det er du som skrev om dette her om dagen også, og at dette slett ikke var prisen dere var forespeilet, vil jeg igjen si som jeg sa da, KLAG! For jeg hadde søren ikke betalt 50000 mer for noe enn forventet uten å få beskjed FØRST! Men om du er noen andre, nei da har du allerede fått en del svar, tips og vink. Kjøp Lotto i tillegg;)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Jepp..hodet er litt tregt noen ganger
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Hi her. Var nok jeg som skrev her om dagen ja Men prøvde å snakke med de, men var vist pga at de måtte ordne/rette opp takrenner eller noe som var mye ekstra arbeid. Han mente jo at jeg skulle låne 200-300 tusen så fikset de kjøkken ++ inne også nå da..hehe..tror ikke det blir ennå nei, isåfall skal pris sjekkes på flere plasser først
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Da løste vi det...hilsen anonym 21:23 PS: Betalingsfrist på en uke har de ikke lov til. RIMELIG tidsfrist sier lovverket. 14 dager er faktisk vanlig! Så kan man purre etter dette...så skal det gå enda 14 dager før de kan sende til inkasso! Så slapp av..du har god tid
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 Gjør som Pelle og han fetteren i Cæsar, opprett sex linjer, da kan du tjene masse penger fort;)
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Det er lovpålagt med betalingsfrist på 30!! dager for krav som skal betales etter påkrav: § 2. Vilkår for forsinkelsesrente Fordringshaveren kan kreve rente etter denne lov (forsinkelsesrente) når kravet ikke innfris ved forfall. Renten løper fra forfallsdag når denne er fastsatt i forveien, og ellers fra 30 dager etter at fordringshaveren har sendt skyldneren skriftlig påkrav med oppfordring om å betale. Påkrav kan sendes ved bruk av elektronisk kommunikasjon dersom skyldneren uttrykkelig har godtatt dette. Det skal ikke svares forsinkelsesrente dersom forsinkelsen er fremkalt ved forhold på fordringshaverens side. som må forstås som 30 dagers betalingsfrist.
overkill Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Dersom du har hatt ein avtale med ein handverkar om å utføre arbeid har denne plikt til å melde frå undervegs dersom han ser at det vert dyrare enn først antatt. Eg har nettopp vore gjennom det same med eit firma som satte opp eit gjerde til oss. Det vart ca 20.000 kr dyrare enn forventa. Vi vant fram og betalte i henhold til opprinnelig avtale. Firmaet gjekk med tap på heile greia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå