Gå til innhold

årsak til språkvansker?

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda

Anbefalte innlegg

Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR
Skrevet

hva kan være årsaker? for lite stimulering som baby?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedsatt hørsel er typisk..

Skrevet

Ja, og for mye smukkebruk, for lite lesing og syngig, for få samtaler med barnet, OG rett og slett at det er stor forskjell på barn.

Hvem er du bekymret for? Det er vel ikke Adrian, vel? Han snakker jo helt greit?

Skrevet

Det skal være ganske drastisk understimulering for at språket skal bli affisert i noen særlig grad.

Det er mange årsaker til at språket kan være sent. Hva som er sannsynlige årsaker vil variere ganske mye alt etter hvor gammelt barnet er...

Skrevet

er det galt med smukk og nå? :-O hihi..

neida, Adrian snakker som en foss han.. hehe.. sitter med en innlevering til skolen.. :-p

Skrevet

Ja, det er KJEMPEILLE! *hihi*

Neida, men når smukken blir brukt for å "hysje på ungen" hver gang den lager litt lyd er det klart at språket blir dårligere.

Ja, jeg syntes også at Adrian snakket masse sist vi var hos dere, så syntes det var litt rart at du lurte på dette.

Har dere ikke noe pensumbøker dere kan bruke da? Dere må vel ha med kilder?

Skrevet

jojo, skjønner den.. joda, vi har bøker, men står ikke akkurat mye i de.. :-p

mine kilder: www.dinbaby.com

hehe. har funnet en del på www.barnehageforum.no og da.. men tenkte å høre om det var synspunkter herfra også...

trenger egentlig ikke å nevne kilder, kun hvis vi har direkte avskrift...

Skrevet

Det er jo kjempegreit det da!

Vi får ikke lov til å påstå noe som helst uten å ha belegg for det, og skal ha kilder for alt vi skriver. Er jo gøy å lære dette, men av og til savner jeg å kunne skrive en oppgave om hva JEG synes, og ikke bare hva andre mener, og deretter basere mne egne meninger på dem...

Skrevet

nei dere er vel litt mer "seriøse" dere.. hehe.. ;-p

men en stor del av BUA-yrket dreier seg jo om teorier og teoretikere og sånnt dill.. så da har vi jo ikke bare fakta å forholde oss til...

Skrevet

tusen takk =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...