Kakeåndsen Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Dere skal bare få kalde fakta: Z har to små barn under 4 år Hvert år jakter han 1-2 uker, dvs at han bruker opptil 2 uker av ferien sin på jakt. Nå ønsker han å reise 3 uker på havfiske i stillehavet. Hadde dere syntes det var ok hvis det var deres mann?
Kjukka Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Ja, det hadde vært greit, hvis jeg kunne dra 3 uker til Bali på solferie, mens han var hjemme med barna!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 nei det hadde jeg ikke.
hit og dit Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Ja. Han kunne med fordel ofra den årlige jakta da, men med tanke på korleis jaktlag er organisert så hadde det ikkje vert eit krav.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Ja jeg hadde jublet.. Her henger gubben i skjørtekanten året rundt...
Anne-B. Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Nei. Diamanten på årets julegave skulle ha vært lovlig diger for at jeg i det hele tatt skulle tenke på det. Altså; no way, josé. (hvorfor har vi ikke slike uttrykk på norsk?)
Kakeåndsen Skrevet 29. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2008 Så du hadde syntes det var greit om han brukte all ferien sin på egoting, og ikke en eneste feriedag på barna sine?
hit og dit Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Ja, fordi eg veit at mannen her i huset gjer mykje ut av kvardagen utenom, og da kan han bruke ferien på seg. Han gjer mykje i helgene for eksempel. Så er det etter som eg forstår kun i år det er snakk om. Eg svarer jo sjølvsagt ut i fra eit personlig ståsted her.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 blir ikke utrykket "ikke faen" på norsk? bare at de har klart det uten baning da.
happybirthday Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 Dersom dette havfiske er noe han har drømt om å gjøre lenge og det bare er snakk om en engangsopplevelse (ikke hvert år), så ville jeg vel ha godtatt at han hadde dratt iveg. MEN da har forutsetningen vært at han må ha godtatt at jeg har kunnet dra bort for en lengre periode (sydentur ol. ikke nødv.vis samme år, men kanskje et annet år) mens han hadde vært hjemme og passet barna, samt at han måtte ha lovet å tilbringe resterende av ferien sin (dvs 2 uker, siden 3 allerede er låst til havfiske) SAMMEN med familien og funnet på noe skikkelig. Å dra både på havfiske OG jakt og dermed bruke all ferien sin på egne ego-opplevelser hadde vært helt uaktuelt at jeg hadde godtatt! Mulig jeg er kravstor, men visse forpliktelser har man tross alt når man har familie.
Kakeåndsen Skrevet 29. september 2008 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2008 Jeg er bare nyskjerrig på hvordan andre tenker jeg. Og ja det er en engangshendelse.
Kakeåndsen Skrevet 29. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2008 Tja, drømmen oppstod vel med muligheten. Jeg heller vel mot at det blir tur på han. Problemet er egentlig jobben min, og men det finnes vel ikke problemer, bare utfordringer.
Jenny-penny Skrevet 29. september 2008 #14 Skrevet 29. september 2008 Mannen min synes en lang weekend med gutta er nok borte fra oss, så tror ikke det hadde dukket opp her. Men hadde ikke synes noe om det. Hadde det vært min kjære måtte han nok ha valgt mellom de to.
Gjest Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Langhelger er ok, ferier er ikke ok.. Vi drar på ferie sammen og ikke hver for oss
MintCondition Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 Nei, det hadde jeg ikke satt pris på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå