VinterNurk Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hvilken bruker dere? Vet denne papp greia jordmor bruker stemmer med babyverden sin, men skulle jo selvsagt ønske at BIM sin stemte så jeg var en uke lengre på vei hehe;)
WPW Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 begge deler er rett:) Babyverden sier nøyaktig antall uker og dager du er påvei. Jeg er ifølge babyverden 34+6 idag. ifølge BIM er jeg i uke 35. Eller sagt med andre ord min 35. uke. Det er bare to måter å si det på. BIM sin måte er kanske litt rar.. For hvis man ser på sin egen alder, så sier man jo at man jo ikke at man er i sitt 26. år når man er 25 år og noen måneder. Man sier jo 25 år.. Hehe, skjønte du det??
Herkules Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 riktig som putte sier jeg er i 36. uke når jeg er 35+ 4 eks. man sier jo i det 21. århundre feks (tjueførsteårhundre) Ja og så sier jeg at jeg er i min niende måned når jeg er 8 månder og noen dager på vei:)
Maya_1 Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Men hvis det er samme som hos meg så får jeg to forskjellige terminer på disse to forskjellige sidene... Med samme mensdato og syklus har babyverden termin 1 eller 2 dager før BIM sin..
mozell Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Er kanskje fordi de opererer med akkurat 40 uker, mens andre regner 40+2...? Skal ikke være lett dette.
Maya_1 Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Kan hende...legen sin var enda 2 dager kortere enn det igjen, noen som bruker 38+5 også? hehe. Men fikk nå én termin å forholde meg til etter ultralyden da
Herkules Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Det hender legene bruker 40 uker og null dager. dva 280 dager Mener babyverden bruker 282 dager og bim 283?
Maya_1 Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Det kan faktisk stemme... Forklarer forskjellen, men hva er mest rett?
VinterNurk Skrevet 29. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2008 Takk til dere som forklarte dette med den ekstra uka:) Gir mye mer mening nå hehe. Ikke lett å forstå seg på alt dette nye som førstegangs;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå