angel27 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Er i uke 30 og jobber fullt. Har vært kjempe trett hele svangerskapet, og føler nå at det bare blir verre. Etter endt arbeidsdag er jeg helt amøbe resten av dagen. Kan sove opptil flere timer når jeg kommer hjem, og orker nesten ingenting etterpå. Selvfølgelig har jeg dager som er bedre, men på det jevne er jeg veldig trett. Ofte kjenner jeg at jeg er skikkelig sliten etter at halve arbeidsdagen er over, og bare venter på at tiden skal gå slik at jeg kan reise hjem og legge meg... Har tenkt litt på om jeg kanskje bør sykemelde meg, men så følger jeg liksom ikke at jeg er syk heller, bare utslitt.. Noen som har det likt?? Tips til hva jeg bør gjøre? Føler det er litt nedtur og å måtte sykemelde meg;(
bønni Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg anbefaler å trappe ned jobbingen! Jeg har følt meg så trett og pumpa som du sier i store deler av sommeren - men det er utrolig hva man klarer av jobbing allikevel. Men min erfaring er at man blir ganske svekket av å gå sånn - immunforsvaret jobber slett ikke effektivt og det blir lett å bli smittet av dette og hint. Ikke noe å legge opp til før innspurten av svangerskapet. Jeg kjenner også igjen nederlagsfølelsen av å innrømme at jeg trenger hel eller delvis sykmelding, men opplevde ikke annet enn positive tilbakemeldinger både fra jobb og andre omgivelser. Ikke slit deg helt ut, jeg tror jeg nesten gjorde det ;-) Det tar iallfefall sin tid å komme til hektene nå som jeg har fått perm. Lykke til videre!
håge Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Begynte å kjenne meg veldig sliten i uke 32. Gikk i 2 uker til og kjente at nå må jeg ta vare på meg selv. Hadde egentlig ikke lyst til å be om sykemelding for jeg er jo heller ikke syk. Da jeg endelig spurte legen om sykemelding fikk jeg til svar at å være sliten er ikke en diagnose, og han derfor ikke kunne gi meg sykemelding. Ble veldig skuffa for jeg hadde egentlig gått lenger enn jeg følte jeg burde. Fikk også beskjed om at jeg kunne bare ta ut svngerskapsperm tidligere om jeg var så sliten, emn det er uaktuelt for meg. Om du bestemmer deg for å be om sykemelding, hvilket jeg mener er helt riktig, ettersom vi gravide ikke bør slite oss helt ut, så tenk igjennom hva du skal si, sånn at du slipper samme skuffelsen som jeg fikk. Jeg har heldigvis en ålreit sjef, så jeg har endel hjemmekontor og kommer og går litt som jeg vil allikevel de siste 3 ukene til perm.
Klar for nr 3! Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Jeg har det på akkurat samme måte.. er 32 +2 nå, og har slitt meg gjennom de siste ukene.. jobber 100% og er som du sier totalt utslitt når jeg kommer hjem. ligger på sofaen til jeg skal legge meg og så er det en ny arbeidsdag.. forferdelig å ikke ha overskudd til noe annet! har nå bestillt time hos legen på torsdag for å høre hva han synes.. men tror nok jeg kommer til å be om 50-60% sykemelding. har så veldig lyst å fortsette å jobbe.. så håper jeg klarer 2-3 dager i uken til jeg skal i permisjon..
bønni Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Hmmm det er sant, de sykmelder ikke pga slitenhet. Men å gå så trett og sliten gir som oftes symptomer på noe i kroppen. Jeg ble for eksempel speiselt sliten i ryggen, i tillegg til trettheten, og legene mine hadde ikke noe problem med å bruke ryggen som begrunnelse, ikke som en tilsnikelse, men som en formalitet. Så ja, det kan være lurt å tenke litt gjennom hvordan det skal legges fram - leger er jo ofte så travle. Men min erfaring var i allefall at de var veldig villige til å gjøre det jeg mente var best - kvinnelige leger som hadde vært gjennom svangerskap selv, vet ikke om det har noe å si...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå