bønni Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg må si jeg synes det er ganske slitsomt å være så veldig gravid ;-) Jeg er i uke 37+5 nå og gleder meg til bebissen har lyst til å komme ut for å hilse på!! Men det jeg lurte på ... Er det noen andre som føler at de er helt numne eller følelsesløse i huden på magen? Jeg er det, sånn rett over navlen. Det kjennes nesten litt ut som jeg er lokalbedøvet. Rar følelse. Kommer det av at huden blir strukket og presset fra innsiden? Blir helt bekymret jeg, fordi jeg ikke har hørt om akkrat det før, så hvis andre har den følelsen i huden så fortell! Det er en liten fillebekymring, men noen ganger blir man litt sprø av lite. Særlig når man ikke har energi eller rygg til noe særlig fysisk aktivitet, Har mye menssmerter i korsryggen og sterke kynnere så fort jeg beveger meg i mer enn snegletempo. Skulle ønske jeg slapp å gå sånn så innmari lenge, men kan drøye i flere uker ennå så jeg får bunkre opp med filmer.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg har det akkurat slik du beskriver, men her er det på huden øverst i magen opp mot ribbeina, det klør litt også. Han ligger å presser seg opp dit og sparker mye i det området der. Tror vi rett og slett er litt mørbanka samtidig som huden er veldig strekt. Jeg hadde det slik i mitt første svangerskap også. Jeg er 32+0.
bønni Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Godt å høre (misforstå meg rett!) - og jeg klør jeg også, aller mest rundt det numne område, og ellers litt rundtomkring på magen. Tror det er rompa som ligger der det spennes mest ut - og beina sparker ut på høyresida, så der er det tidvis ømt på INNSIDEN. Men jeg har jo lest meg til at det er normalt at det kan bli mørbanka områder inni magen, så det bekymrer mek liksom ikke. Tusen takk for at du gadd svare, jeg er førstegangs og går vel litt i frø om dagen ;-)
Gjest Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Det er visst helt normalt Jeg har vært nummen i huden på puppene helt siden forrige graviditet jeg! Fikk helt hetta men legen min mente at det var normalt om man har fått strekkmerker så er det visst enda mer normalt.
annemor80 Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Jeg også er helt nummen i mageregionen og klør litt... Magen føles nesten litt læraktig når jeg tar på den, men mannen kjenner ingen forskjell, så er vel bare meg... Jordmor mente at jeg har litt vannansamling på magen også, så mulig at det også har litt å si? Ellers så er det vel huden som er strukket til det ytterste, ja. Skal bli deilig å få denne ungen ut!
Ifzat Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Hadde det veldig slik i mitt forrige svangerskap, så når det oppstod nå i uke 32 gikk jeg rett hen og kjøpte et støttebelte, så jeg slapp å føle at magehuda ble strekt rett av. Funka veldig fint, men etter en liten uke hadde følelsen gått over og beltet til 450 kr ligger bare og samler støv :-) Magekløe kan være PUPPP (http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/puppp, hvis det er utslett (slapp av, helt ufarlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå