Blue Lady Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Har tenkt å ta den, men skal jeg kjøpe på apoteket selv og ta med? Eller har legen den?
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Man må enten til vaksinasjonskontoret i kommunen, de setter den, koster mer for "vanlige"mennesker enn de som f.eks har en kronisk sykdom som astma. Jeg skal ta den ettersom sønnen min har astma og han skal også ta den så vi slipper influensa hele familien i vinter. Betaler da 100 kr pr vaksine og vi tar den hos vaksinasjonskontoret der de har den på lager. legekontorene skal ha den inne såfremst de har fått den inn, du trenger ikke dra til legen og få resept på den, legesekretærene setter den nok på deg når de har prøvetakingstid på kontoret.
Blue Lady Skrevet 29. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2008 Takk, får alle med astmabarn den billigere? og hvor gammelt er ditt astmabarn? har en sønn på 3 år som er utrolig mye syk (forkjølelser ol) lurer på om han bør få den eller om det bare blir dumt...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Min astmagutt er 5 år, vil så absolutt ikke si det er noe tull og gi denne til småbarn som har astma og er mye plaget om vinteren og høsten. har nok sykedager pga astmaen om han ikke i tillegg skulle få influensa også. I verste fall slipper man også at barnet pådrar seg lungebetennelse noe astmatikere lettere får enn de som ikke har astma. Jeg ville nok gitt den om jeg var deg, det styrker jo i tillegg immunforsvaret. Alle i riskikosonen får den rimeligere enn andre, det er fordi den skal prioriteres for de som lettere får influensa enn ellers og kan ha lengre sykdomsperioder. Er det noe mer du lurer på så spør meg så svarer jeg så godt jeg kan evnt så kan du rådføre deg med legen før du gir din sønn den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå