megh Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Er det noen som kan svare meg på dette? Jeg har spist pasta med fløte og eggesaus. det vil jo si at eggene er kokt. men ikke lenge.. og jeg vet jo at man helst ikke skal spise rått egg.. er det noen som vet om dette kan være skadelig? eller burde jeg bare slappe av? Noen sier jo at norske egg er ikke farlige. men man begynner jo å tenke. fant plutselig ut at jeg har spist majones også, uten å tenke at det var rått egg i det... hm.. tar gjerne i mot svar!!!
superglad!! Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror ikke du skal bekymre deg. Har selv spis rått egg uten at jeg tenkte over det og ble kjempebekymret. (Måtte jo smake på kakedeigen...hehe). Jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg, så lenge det var friske egg og kjøpt i Norge. Ikke det at hun anbefalte at jeg spiste råe egg daglig. Majones visste jeg ikke at inneholdt råe egg engang. Klem:)
LilleLine_ Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Man blir nok mer syk av å bekymre seg over hva man kan spise og ikke spise. Majones har jeg ikke sett stått noen plasser om at man ikke skal spise, så det skal nok gå bra det.
megh Skrevet 30. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. september 2008 Ja egentlig er nok det sant. før i tiden visste de jo ikke sånt. og hva om man ikke hadde lest det på nettet. nei, jeg må nok bare slappe litt mer av
Gjest Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Les kostholdsrådene for gravide på www.matportalen.no De sier ingenting om verken rå egg (så lenge det ikke er måseegg) eller majones.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå