SnartLeah Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Noen som veit om det er farlig å ta cipralex mens jeg ammer??
*Super*Mamman* Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Du børl ikke amme mens du går på cipralex.. Se felleskatalogen.no, der står det: "Overgang i morsmelk: Det forventes at escitalopram går over i morsmelk. Amming anbefales derfor ikke under behandling."
Sane Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 Heisann, Du må ikke bråstoppe bruk av cipralex. Du bruker jo ikke dette medikamentet uten grunn. Snakk med legen din om dette :-)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Ja, du må ikke bråslutte. De fleste av disse medisinene kan brukes under amming, men det blir en avveining mtp dose etc. I de fleste tilfeller er det viktigere at mor er frisk nok psykisk til å ta seg av barnet, enn at barnet får i seg en liten dose via morsmelken. Snakk med legen din så snart som mulig du :-)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 gennerelt sett så er vel alle medisiner ikke å anbefale i verken svangeskap eller under amming. Men noen av oss må ta medisiner får å kunne leve ett normalt liv og sånn er det bare med den saken. Det er viktigere å være der for babyen enn å bli så syk at det kanskje står om liv og død... Legen din kan hjelpe deg å velge riktig medisin utifra erfaringer og forskning og ikke bare tro på alt du leser i felleskatalogen. Her i sverige er det foreksempel helt ok å bruke cipramil og cipralex under graviditeten i følge "svensk felleskatalog" kanskje fordi sverige er ett EU land og de tolker forskning på annen måte?!
mor til Eline<3 bebi i magen:) Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 jeg ammet mens jeg brukte cipralex, legen mente at det er så bra for barnet og bli ammet, og at det er ikke mye som går over i morsmelken. jeg måtte bruke de pga depresjon, så det var ikke noe alternativ å slutte jeg ammet datteren min 6 mnd. så det skal være ganske trygt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå