Gå til innhold

Noen som har en komplett utstyrsliste de vil dele m meg:)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå fire uker til termin, og begynner å bli på tide å få kjøpt inn d siste av saker og ting.. Har MASSE klær, en del sengetøy, kluter osv, men mangler en del utstyr av forskjellig slag (som termometer, salver osv..) Så, noen som har en liste, så kunne jeg fått litt inspirasjon..;)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei! Er en veldig fin liste her på bim (se linken nedenfor). men vil bare si at noe på lista er litt unødvendig, så det er greit å ta en liten kikk på hva man FAKTISK trenger.. Som f.eks badetermometer.. mødre har jo i alle tider klart seg fint med å kjenne på badevannet vha albuen f.eks, så man trenger jo ikke bruke masse penger på det.. Men lista er jo et greit utgangspunkt:)

http://www.barnimagen.com/felles/guider/utstyrsguiden

Skrevet

Jeg kan godt dele listen min med deg, kan sende den som pm hvis du vil? -Men jeg er av den typen som mye heller vil ha for mye enn for lite da, så listen vår en laaaaang! (",)

Gi meg et hint, så sender jeg den om ønskelig.

Skrevet

Jeg har brukt lista på bim her som utgangspunkt, men kutta ut mye. Er nemlig mye der jeg mener man kan vente med for å se om man får behov for. Vi trengte i alle fall ikke mer enn dette til vår første jente, og har derfor ikke anskaffet noe mer til denne knerten:)

Klærne vi kjøpte var i 50 og 56. Hun var lita da, så brukte de klærne fra desember til mars/april før hun hadde behov for noe større.

8 stk.bodyer

3-4 bukser/heldresser

2 pysjer

3 gensre

3 stk.strømpebukser

3 par tynne sokker

1 sett ullbukse og ulljakke med lue og sokker (mamma har strikka)l

1 fleecedress

2 par tykke sokker

2 par votter

1 tykk lue

2-3 tynne bommulsluer

2 helsetepper

1 ullteppe

Bleier

Vaskekluter

Håndklær (om du ikke har nok på badet fra før da, kjekt å ha noen ekstra sikkert, bruker en del flere med en baby)

Vaskekluter (har gode myke i gas, va 15-20 stk tror jeg)

Febertermometer (rompetermometer er best)

Uparfymert såpe, olje og zinksalve (Jeg har fått noen prøver, og det holder i massevis de første ukene/mnd)

Badebalje

Våtservietter til stelleveska

6 gulpekluter

Stelleunderlag

Stellebord

Sprinkelseng, kurv eller vugge

Madrass med vaskbart trekk/overmadrass

Laken

Dynetrekk (evt. putetrekk)

Dyne

Sengekant om du har sprinkelseng

Barnevogn

Insektsnett

Regntrekk

Stelleveske

Vognpose

Bilstol

Bæresele av en eller annen sort om du ønsker det

Ammegenser (eller som meg, bruk litt utringete singleter i strech under vanlige gensre....dra genseren opp og singleten ned:))

Amme BH - start med 2-3, og kjøp flere etter fødsel når puppene har funnet sin str

Ammeinnlegg i ull og bomull

Evt brystpumpe, men greit å vente til å se om man får behov

Tåteflasker - kan jo ha 2 stk, men ikke kjøp for mange før du vet om du trenger og hvike du vil ha

Smokk - kan jo ha en liggende om behovet skulle komme, så kjøpe flere når du har behov

Babycall om babyen skal sove ett stykke borte fra dere - evt ute

Lammeskinn om du vil bruke det

Sikkert mange som har hatt behov for andre ting enn oss, men jeg må bare få si at folk er veldig velvillige til å handle for dere om dere skulle få behov for noe og ikke orker å handle selv;)

Lykke til:)

Skrevet

Og noen leker/kosedyr da....detr er jo koselig å ha:)

Skrevet

Det var en fin liste :-)

Skrevet

Tusen takk for lista! Veldig greit å ha en konkret liste å gå etter, så blir d litt lettere å holde oversikten=)

Skrevet

Nå fikk jeg en liste av temine, men er supert hvis du vil sende meg din også, jo flere jo bedre;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...