Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Det er feil. Hun har ikke etternavn.
Musemor med tre søte små Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Hun ble hetende Behn etter hun giftet seg, før det hadde hun ikke etternavn
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Sonja het Haraldsen før hun giftet seg (ren tilfeldighet). De kongelige har aldri hatt etternavn. Om Martha Louise har tatt Behn eller ei vet ikke jeg. Men Haraldsen har hun aldri hett!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Hvordan vet du at hun ikke har noe etternavn.. Kan vel godt hete haraldsen hun vel... Jobber du på slottet kanskje???
Dronningen! Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 Iom at hun er prinsesse har hun ikke etternavn.....
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #10 Skrevet 29. september 2008 Fordi ingen av de kongelige har etternavn! Hvis Martha har fått et etternavn så er det etter at hun har giftet seg.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #11 Skrevet 29. september 2008 men dette bør vel egentlig "dronningen" vite;)
Dronningen! Skrevet 29. september 2008 #12 Skrevet 29. september 2008 Dronning Sonja het Haraldsen før hun giftet seg, etter bryllupet mistet hun sitt navn og heter nå kun hennes kongelige høyhet Dronning Sonja. Prinsesse Märtha Louise har ikke etternavn iom at hun fortsatt er prinsesse og nr 4 i arverekkefølgen til den norske trone.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. september 2008 #13 Skrevet 29. september 2008 He he he og hvordan skulle hun fått Olsen?? Nei, hun har vel som de to andre prinsessene, tatt navnet til den mannen de har giftet seg med. Altså heter hun vel noe sånt som Prinsesse Martha Louise Behn
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. september 2008 #15 Skrevet 29. september 2008 Jeg tror Dronningen har helt rett jeg;-)
Dronningen! Skrevet 29. september 2008 #16 Skrevet 29. september 2008 Nei hun har ikke fått samme tittelen som sine to tanter, Prinsesse Astrid, Fru Ferner og Prinsesse Ragnhild, Fru Lorentzen. Denn eordningen var noe som Kong Olav bestemte da døtrene giftet seg ikkekongelig. Prinsesse Märtha Louise heter KUN Prinsesse Märtha Louise og ikke Prinsesse Märtha Louise, Fru Behn
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #17 Skrevet 29. september 2008 Tantene til Martha heter jo; Prinsesse Ragnhild fru Lorentzen og Prinsesse Astrid fru Ferner.. Betyr det at hun heter Prinsesse Märtha fru Behn? Heter hun Prinsesse i det hele tatt lengre? Trodde hun sa fra seg den titelen...?
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #18 Skrevet 29. september 2008 Hun er fortsatt prinsesse. Det var bare den kongelige tittelen hun sa fra seg (altså Hennes Kongelige Høyhet)
Dronningen! Skrevet 29. september 2008 #19 Skrevet 29. september 2008 Nei hun heter kun Prinsesse Märtha Louise. Hun heter fortsatt prinsesse men ble fratatt den kongelige tittelen: Hennes kongelige høyhet Prinsesse Märtha Louise
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #20 Skrevet 29. september 2008 Skrev ikke kongen under med Rex? Eller noe lignende... når han signerte ting altså?
Dronningen! Skrevet 29. september 2008 #21 Skrevet 29. september 2008 Og hva tror du Rex betyr? Jo, konge på latin.
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #22 Skrevet 29. september 2008 I disse datatider Kan man faktisk google på ting...Her er litt av det man finner da. Offisielt har ikke kongen noe offisielt etternavn. Det norske kongehuset - hvis vi bare skal følge den mannlige linjen - tilhører sidegrenen Glücksburg av den dansk-tyske slekten Oldenburg. Via diverse giftermål er det mange slektsbånd innefor de europeiske kongehusene. Kong Haralds mor, kronprinsesse Märtha, var for eksempel fra Bernadotte-slekten i Sverige mens kong Olavs mor var Dronning Maud, som var datter av Edward VII av England - som var av slekten Sachsen-Coburg-Altona (etter første verdenskrig er den britiske grenen kjent som Windsor). Du kan lese enda mer om kongehusets slektskapsforhold ved å gå til kongehusets hjemmeside. Klikk på Kongefamilien i menyen til venstre og deretter på "Slekten" eller "Slektstre"
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 29. september 2008 #23 Skrevet 29. september 2008 Ja og det så jeg etter at jeg hadde svart. Da sjekket jeg inne på kongehuset.no Derav svaret hvor jeg skriver::" jeg tror Dronningen har rett jeg". Så da vet du det;-)
Banshee Skrevet 29. september 2008 #24 Skrevet 29. september 2008 Hehe, lurer på hva som står på kredittkortene deres jeg egentlig )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå