Gå til innhold

Jeg grøsser av bergensere!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg og!!!!! Når eg hører de på tv vrenger alt seg innvendig.

Og jeg er Bergenser :-/

Skrevet

Da skjønner du jo hvor ille det er.

Skrevet

Ja, ja hvilken dialekter synes dere er fine da?

Kjekkere å høre om det.

Skrevet

Og jeg av trøndere.

Men ok, noen bergensere er jo til å grøsse av. F.eks. røykakjerringer fra fyllingen. Mye i kjeften men lite i toppen.

Skrevet

og hva med folk fra sarpsborg og fredrikstad?

Vil si det er på linje med fyllingen ja!

Skrevet

Enig.. Bergensere er det værste jeg vet! Det er heeelt jævlig og høre på bergensere.. jeg blir rett og slett dårlig!

Skrevet

Drammensdialekten!!!! den er virkelig en grusom slager!!!

Skrevet

ÅÅÅÅ, nei berkensk er så FIIINT, hvis du bare legger godøret til.

Før likte jeg det ikke, men skjønne rjeg at jeg har tatt feil. Det er et syngende, vakkert og sjarmerende språk.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i bergensk selv, men skjønner følelsen av å grøsse.

Jeg får grøss av unge fra oslo vest- syns alt de sier høres så ufattelig platt ut - klarer aldri å ta dem seriøst. I allefall ikke så lenge de er unge, noe med den sosiolekten som har utviklet seg.

Og jeg grøsser av haugesundere og trøndere. Vis meg én eneste intelligent trønder og jeg skal applaudere.

Skrevet

Jeg får ståpels og indre blødninger av østlendinger.

Det er desidert det mest sjelevrengende målet som finnes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Bergensk er faktisk utrolig kult, ja bortimot vakkert. Det er en dialekt med humor og helt egen sjargong, dere andre kan bare være så misunnelige som dere vil. Et drit!

Skrevet

kunne aldri vert kjæreste med en bergenser.. tenk å vokne hver dag til: GOOO MÅÅåååååRRRRRRRRREENN!! fy faen eg hadde spydd på han.. bor selv 2 å en halv time fra Bergen, og vi har flott dialekt vi;)

Skrevet

Jeg grøsser av utro fitter som bor på Askøy. Jeg vet i hvert fall om minst én. "Godt" gift, jobber på butikk, kjempeglad i scrapping og sikkert en kjempegod husmor...og kjempeglad i å fortelle halvfremmede menn om hvor godt hun synes det er å ha på høye hæler mens hun putter store frukter inn i vaginaen sin.

Skrevet

Østlandsk er helt klart værst. Fysj! Trøndere og nordlendinger følger tett oppunder.

Skrevet

Ja samme her,jobber som kundekonsulent og de er noe av de sureste menneskene som finns.Frekk og rappkjefta.

Skrevet

Arendal er jo ikke akkurat fint da.

Forstår heller ikke hva det koselige sørland er.

Stygg dialekt og Kristiansand er en forferdelig by.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...