Gå til innhold

Lettvint opp-pussings tips ønskes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har; Et flere-lags-tapetsert rom med skjøter både her og der. Barna har begynt prosjektet, dvs de har revet av en god del tapet.

Vil ha; Ny-opp-pusset soverom på en to tre. Uten stygge skjøter... Og billig, seff!!!

Hva gjør jeg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å få det pent med ny tapet igjen, krever nøye grunnarbeid og er ikke gjort på en to tre....dessverre.

Det som funker om man kan sparkle alle ujevnheter er å først tapetsere med striefornyer. En slags tykk tapet som skal jevne ut (men som ikke jevner pent ut alene). Så kan det tapetseres over den igjen, evt males noen strøk for å få finishen. Veldig pent blir det nok ikke, så jeg ville gått for beverplater, eller ferdigmalte plater som slås rett på veggen og vips er det ferdig.

Du får disse platene også i umalt, men prisforskjellen er så liten at det lønner seg å kjøpe ferdigmalt, så er det klart når du har slått dem opp. Du slipper å male tre strøk og alle skjøter blir pene.

Vi brukte det i kjellerstuen på de veggene som ikke er yttervegger og er veldig fornøyd.

De er stadig på tilbud, så det lønner seg å sjekke litt priser rundtomkring. Tror vi betalte ca 125,- pr plate og den er da 60 cm bred og full takhøyde. Fiks ferdig på en to tre!

Skrevet

Det er både vinduer, stikk-kontakter og dører, lister og karmer på de veggene, så jeg er ikke sikker på om jeg tør å gå på med slike plater. Da blir jobben så stor og dyr, må liste om og ha elektriker...

Satser nok heller på dempet belysning, jeg... ;-)))

Skrevet

Har du ingen kjekk nabo da? Som tilfeldigvis er litt handy og;-D

Skrevet

Lur med deg hjem en litauer, kjøp inn øl og si du skal lage middag til ham? Eller forsvant de alle sammen der ute i skogen for noen uker siden?

(fyyyy deg, Karomamma)

Skrevet

er det barnerom eller voksenrom? Hvis barnerom, kan du bruke tekstiler med morsomme figurer, ferdigkjøpt eller du kan male selv. Da er det enkelt å bytte ut når barna endrer stil. Jeg hadde store planer om å male mønster på rullgardiner og henge på veggen, som kan festes nede ved gulvet med en krok. fikk aldri kommet så langt, desverre. Fiskemønstergardinene ligger også i en pose, klar til å bli sydd. Sukk.

Ideen passer ikke så godt på et voksenrom, da.

Skrevet

Det er et fjortisrom for to rotekopper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...