Gå til innhold

Svanemammsen!

isi* med liten januar spire!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Hvordan går det med søte deg??? Voksende mage, to herlige gutter og mann? Holder du gående som før?! Kjenner du mye til jenten din???

Stoor Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,hei!

Ja her går det så det suser. Gutta er veldig aktive og storkoser seg med hverandre. Prøver å farte litt rundt og finne på ting med dem. Går stort sett greit, men merker at magen er litt i veien innimellom, hehe. Spesielt når ting skal plukkes opp fra gulvet, eller under sofaen.

Minstemann har blitt en skikkelig vedgutt. Kaster og stabler ved som bare det i kjelleren. Han har også i og for seg funnet ut at veden skal jo ikke ligge i vedkurva, men enten i ovnen eller i kjelleren, så plutselig kommer han bærende med veden.

Ellers er formen ganske grei. Ryggen har berget overraskende bra og kvalmen kommer bare av og til. Så her går det ganske bra.

Prinsessa i magen er en meget aktiv liten frøken. Koselig det. Godt og kjenne at hun sparker, for da vet jeg at hun har det bra :0)

Har begynt med litt shopping til henne også nå. Så gøy da. Vogna er bestilt, bilstol er kjøpt og i tillegg har jeg kjøpt litt klær til henne.

Gleder oss masse til hun kommer alle sammen nå :0)

Enn du da? Hvordan er formen din?

Har du en aktiv liten prins du også?

Begynt med shoppinga?

Kjempeklem :0)

Skrevet

Åhh så godt å høre. Så lengesiden jeg har hørt noe fra deg nå =)

Nææ de er så søte når de skal hjelpe til, å prøver å forstå voksnes system men det er jo ikke alltid så enkelt hehe.

Her tuttler det og går. Nærmer seg flytting nå, å svigermor har plutselig meldt sin store interesse og ikke minst gledelig deler alle meninger om møbler og ikke minst pris. Så det kan jo bli interesant fremover hehe. Men er egentlig veldig koselig da. Bare det ikke går for langt. Hehe.

Kløen gjør at søvn og kvalme kommer å går sånn om hverandre, så er egentlig lei av å bare gå rundt å være sliten av ingenting. Sitter jeg hjemme å tar det rolig, har jeg litt energi på ettermidagen. Men gjør jeg noe på dagen kan jeg bare gå å legge meg. Forgje uke fikk jeg en hel natt med søvn. Å noe så deilig kan jeg nesten ikke huske. Men tror kroppen min trengte det for dagen før satt jeg bare å gren for ingenting. Hehe, så utenom energi så har jeg det egentlig veldig bra. Kjærligheten blomstrer og vi venter bare på å komme i gang med flytting og hele pakken.

Åhh. Tror jeg har en sånn middels aktiv liten tass. Jeg kjenner han hver dag, men de to siste dagene, har han aldeles ommøblert inni meg. Hehe er jo egentlig veldig koselig, men mye søvn kan han ikke drive med for tiden. Magen hopper å danser nesten hele tiden, å plutselig blir en litt kvalm av noen spark oppover i magen eller fryktelig tissetrengt. Men er jo bare gøy.

Vi har bestillt vogn og bilstol. Emmaljunga Edge Duo og sete + base til. Så de kommer i desember. Det blir gøy. Har funnet ut hvilket stellebord vi skal ha å. Men vi venter med å kjøpe det til vi kommer inn i leil så slepper vi å mellomlagre her i denne lille leiligheten. Åhh tipper masse søte rosa ting. Ellers så venter jeg på litt energi og ekstra glede over alt for å beg å shoppe =) håper det kommer snart! Har du noen vinterbarn fra før? Hører så mye rart. Hva må jeg ha? Tenker da på alt av kluter, å tepper, klær og det meste!!!

Kleeem

Klem klem

Skrevet

HEI,HEI!

Så kipt med den svangerskapskløen da. Huff! Kan ikke være spesielt behagelig det nei. Godt å høre at kjærligheten blomstrer da ;0)

Gøy med flytting da. Kan kanskje bli litt vel mange gode råd om møbler ja, hehe. De har liksom meninger om alt disse mødrene.

Vi har også bestilt emmaljunga duo edge. Bilstolen er en acta graco lodigo med base.

Størstemann er født i slutten av oktober. Vi hadde voksipose oppi vogna, det skal vi ha nå også. Ellers brukte jeg fleecedress og bobledress i bilstolen. Nedi voksiposen trenger man ikke så voldsomt mye klær for det kan bli veldig varmt. Hvis det var kaldt brukte jeg body og strømpebukse + ullklær. Var det ikke fullt så kaldt, brukte jeg vanlig klær. Har en mor som er veldig glad i å strikke så det ble brukt litt ullklær ja, hehe. En god lue er også et must.

Vi brukte helseteppe med flanelsklut inni når han lå inne. Ellers brukte vi ullpledd. Veldig kjekt med et godt ullpledd når de sitter i bilstolen.

Ellers er det veldig kjekt med gulpekluter.

Til bading brukte vi babyline sin svanemerkete serie. Det gjør vi i og for seg enda. Begge barna er plaget av eksem og da er disse veldig skånsomme.

Det var det jeg kom på i farta.

Bare spør om det er mere utstyr du lurer på :0)

Skrevet

Sv: Svanemammsen! 17:46 30.09.2008

HEI,HEI!

Så kipt med den svangerskapskløen da. Huff! Kan ikke være spesielt behagelig det nei. Godt å høre at kjærligheten blomstrer da ;0)

Gøy med flytting da. Kan kanskje bli litt vel mange gode råd om møbler ja, hehe. De har liksom meninger om alt disse mødrene.

Vi har også bestilt emmaljunga duo edge. Bilstolen er en acta graco lodigo med base.

Størstemann er født i slutten av oktober. Vi hadde voksipose oppi vogna, det skal vi ha nå også. Ellers brukte jeg fleecedress og bobledress i bilstolen. Nedi voksiposen trenger man ikke så voldsomt mye klær for det kan bli veldig varmt. Hvis det var kaldt brukte jeg body og strømpebukse + ullklær. Var det ikke fullt så kaldt, brukte jeg vanlig klær. Har en mor som er veldig glad i å strikke så det ble brukt litt ullklær ja, hehe. En god lue er også et must.

Vi brukte helseteppe med flanelsklut inni når han lå inne. Ellers brukte vi ullpledd. Veldig kjekt med et godt ullpledd når de sitter i bilstolen.

Ellers er det veldig kjekt med gulpekluter.

Til bading brukte vi babyline sin svanemerkete serie. Det gjør vi i og for seg enda. Begge barna er plaget av eksem og da er disse veldig skånsomme.

Det var det jeg kom på i farta.

Bare spør om det er mere utstyr du lurer på :0)

Hei Hei =)

Jah den kløen kunne de godt hatt for meg altså. Var hos jordmor i går å hun sa at nok var nok, å at jeg måtte bli fullt sykemeldt igjen. Dette var ikke bra for noen. Men føler meg så dum, har jo vært på og av sykemeldt siden uke 6 pga all den spyingen. Så er jo rastløs og føler jeg er verdens mest pinglette gravide. Men merker at jeg er så sliten så jeg har vel ikke noe valg hehe.

Åhh godt å ha deg. Her har jeg to kommende bestemødre som har hver sin versjon av hva en trenger, å at ingenting trenger å bli kjøppt inn før etter han er kommet til verden. Da kan pappaen løpe å kjøpe hehe (tror de er litt overtroiske). Å veldig sånn, ikke kast vekk pengene deres på for mye babytøy. Men gudhjelpes, jeg har bare kjøppt en body, å nå en valig bukse (for den var så søt hehe). Så trenger en liste av alt. Voksipose skal vi og ha. Vi arver en voksipose og en ullpose. Så vi ser hva vi liker best =). Er mest surt vær her i januar-februar-mars. Skjeldent metervis med snø, men maaasse regn og vind, og ca 0 grader + - . Hehe.

Okei. Sånne gass-kluter eller hva det heter? Hvor går jeg å kjøper alt dette da? Jeg er helt grønn, å all hjelp jeg får syns jeg virker mot sin virkning. Hehe. Pluss med renter som går opp, flytting og jul så er vi bare nødt til å fordele utgiftene. Har dere vippestol. Tror vi skal ha det til å mate i (grøt o.l). Har hørt at babybjörn sin er best?!?! Vi kjøppte Emmaljunga bilsete for det såg så romslig og behagelig ut. Pluss at da kan vi ha det på vognen =) Det passer jo på understellet.

Hvor mye ull bodyer trenger jeg da? Og ullbukser eller strømpebukser? Hjeeelpes hehe. Ser ikke hvordan dette skal gå jeg hehe.

Begynnt på juleforberedelsene da? Jeg er heeelt julesyk. Hehe kjøppte til og med en bok til min svigermor i går, bare en hverdagspresang, for jeg er så klar for å gå i gang hehehe.

Kleeem

Skrevet

Kjedelig å gå sykmeldt ja, men kos deg masse og slapp av så godt du kan. Er ikke sikkert det blir så mye tid til det etter at prinsen har kommet.

Var på kontroll til legen i dag. Alt var bra, men hadde litt lavt blodtrykk. Frøkna var litt rolig så hjertelyden var på 120. Hun hadde visst en litt rolig periode, hehe. Hun liker ikke doppleren for jeg kjenner at hun spretter unna, hehe. Ellers er hun veldig aktiv i perioder. I morrest turna hun rundt så mye at hele magen rørte på seg :0)

Husker selv fra vi fikk førstemann. Råd overalt på hva man trenger og ikke.

Dette er bare mine erfaring er med hva man trenger. Er ikke sikkert det stemmer til dere, men her er en liste over hva vi brukte/har trengt å bruke denne gangen:

KLÆR:

* 6 - 8 bodyer i 56 (begge mine barn gulpet mye og basjet gjennom klærne)

* 2 ull-bodyer (vi bruker ikke dette pga eksembarn, men vet mange bruker det)

* 4 strømpebukser i 56

* 3 sparkebukser uten påsydd fot i 56. Mye greiere å bruke sokker til eller strømpebukse under.

* 5 par sokker

* 3 - 4 bukser i 56

* 2 gensre/jakker uten hette

* 3 nattdrakter uten påsydd fot

* 2 fleece-dresser i 56

* 1 bobledress i 62

* 2 hjemmestrikka sett i ull

* 2 gode luer (en tykk og en litt tynnere)

* 1 par gode "tøffler". (Kjøpte sånne i semsket med pels inni til minstegutten, og de var veldig gode og varme)

STELL/BAD:

* 4 flanellskluter

* 6 - 8 store gaskluter/gulpekluter (kjøpte på cubus tidligere, men er litt usikre på om de har de nå)

* 6 - 8 myke vaskekluter

* 2 håndduker med hette

* badekar (denne gangen skal vi ha en balje med stativ og heller ha en vanlig kommode på rommet hennes til klær som vi legger en stellematte oppå)

* shampoo

* såpe

* olje til å ha i vannet

* febermål

* nesesuger

* stikkpiller

* 2 smokker (jeg bruker avent sine til nyfødt, og går over til mam når barnet blir større, vi bruker silikonsmokker)

SOVE:

* sprinkelseng

* madrass

* sengbeskytter

* dyne (60*80)

* 2 laken

* 2 sengesett

* 3 helsetepper

* 2 ulltepper

* babysitter ( vi bor i hus med flere etasjer)

UTSTYR:

* vogn

* voksipose

* vogndyne (60*80)

* 2 sengesett

* insektesnett (medfølger duo edge)

* regntrekk

* vippestol (får låne en chicco, hadde dette til minstemann også og var veldig fornøyd med denne)

* bilstol

* bæresele (får låne babybjørn, hadde denne også sist og var veldig fornøyd)

Tror dette var alt. Du får bare spørre hvis det var mere du lurte på.

Du får ha en kjempefin helg :0)

Kjempeklem fra meg :0)

Skrevet

Dytter denne jeg.

Og så kom jeg på bleiebøtte og saueskinn i tilleg på lista.

Klem :0)

Skrevet

Åhh takk =) Du er en knuppis. Eneste vi prøver er kanskje litt mere ull på kroppen. Håpe vi ikke får en allergisk liten tass.

Ja, kjipeste med å gå sykemeldt er at en føler seg så dum. I forhold til arb giver og de du jobber med. Hvertfall siden jeg har vært på og av sykemeld i 20 uker nå hehe. Ble sykemeldt i 3 uker til idag.

Har mødre og mange som mener vi ikke bør kjøpe inn noe nesten, noen er hysteriske og vet ikke hva jeg skal ha. Så tuuusen takk =) Nå må det handles for dette blir dyrt hehe.

Må være så koselig å kjøpe alt det søte rosa som er nå =) Syns det er så utrolig mye finere jenteklær enn gutteklær hehe.

Nå er det bare en uke til flyttesjauet braker løs. Hmmm. Men gleder meg masse.

Jeg er helt klar for jul jeg nå hihi. Er du kommet i jule modus?

Skrevet

Julemodus ja :0)

Gleder meg masse til jul, og det gjør barna også. Størstemann går å spør om det er lenge til jul nå. I tillegg kommer jo lillesøster rett etter jul så han gleder seg masse til det også.

Gleder meg masse til å henge opp adventslysene, sette fram julekrybba og bake pepperkaker med barna. Gleder meg også til å finne frem julecdene og julefilmene til barna. Jula er den tiden på året jeg liker aller best :0)

Masse lykke til med flyttinga :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...