firemerkersmør Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Lyst på ett med badekar i. Kan dere gi meg fordeler og ulemper med kommoder og bord? Pliiiiis
Gjest Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Vi har kommode med badebalje i øverste "skuff", sånn at man vipper opp plata og så er balja under. Fordeler med kommode: ja, mange! Veldig greit å ha plass til klær og håndduker i skuffene, så har man alt på ett sted. Er ikke alltid man hadde planlagt å skifte klær, men plutselig finner småen ut at tissing i friluft er mye morsommere enn tissing i bleie. Fin høyde på stelleplassen, og en kommode er jo veldig stødig og grei da. Dessute har vår hjul, greit når man skal tømme balja etter bad. Ulemper: Det er ganske upraktisk å måtte ta knøttet ut av balja, holde henne over sine egne sokker mens det drypper av henne, og samtidig lukke lokket og legge klar håndduken før man kan plassere henne på stellebordet igjen og tørke. Det er i grunn en tomannsjobb å få til bad på det viset (selv om jeg har lært meg noen teknikker med feste av håndduk på vertikalt stellebord og lukking av lokket med albuen). Og baljen er latterlig liten - vår er 3 mnd og har for lengst egentlig blitt for lang til sin (hun er vel rundt 60 cm nå). Vi bruker den enda, men da stikker det armer og bein ut på alle kanter, og kjøkkengulvet blir vasket under hvert bad
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 vi har en en helt vanlig kommode som vi la en stellematte oppå. Mest fordi at da har man tilgang på alle skuffene. (en balje tar ikke opp plassen i den øverste) I tillegg er jo de baljene fryktelig små, så vi kjøpte en balje i tillegg, som man egentlig kan putte hvor som helst.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Vi skal ha vanlig stellebord/kommode uten badekar i ...Tenkte og kjøpe en litt sånn halveis kraftig en som kan gjøres om til vanlig hylle med skuffer i når jeg er ferdig med den.. =) Forrige gang brukte vi bare balje og syntes det var veldig enkelt og greit.. =)
annethe Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Kommoden kan du bruke seinere. Jeg hadde dette, men var vel det eneste jeg brukte/bruker den til. Gutten min er 6 uker for tidlig, men var allikevel for stor til badekaret da han var bare 3 mndr. Da la jeg stellematten på gulvet eller vaskemaskinen og kjøpte en god Ikea badebalje som jeg er kjempe fornøyd med! Det var bare søl og mye jobb med badekaret i stellekommoden også. Så jeg vet ihvertfall at hvis jeg skal ha fler barn gidder jeg ikke å kjøpe noe annet enn en matte og en balje. Mye billigere også, men nå har jeg jo kommoden til å legge klær i fra før..
brooklyn Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 hiver meg på anbefalingene om kommode. Har aldri hatt stellebord med badebalje, men heller aldri savnet det. Vi har badet småtten i vasken på badet til den var for liten, og så i badebalje på gulvet. Til mini nå fant vi ikke stellekommode som jeg synes var grei til overkommelig pris, så vi kjøpte faktisk et nyt benkeskap på IKEA som passer til resten av innredningen, har lik benkeplate oppå, og en stellematte oppå der. Da har vi plenty med hylleplass under, og når vi er feridge med stelling av liten baby, har vi rikelig lagringsplass på badet til senere bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå