Gå til innhold

Endelig kom Benjamin! Min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

17 dager på overtid ble endelig vår lille sønn født! Ble satt i gang 16 dager over. Fikk da inn et ballonkateter som jeg gikk med i et døgn. I går tok de det ut, hadde da 3 cm åpning, og jeg fikk en modningspille. I løpet av en time hadde jeg da 4 cm åpning og hyppige rier, og de tok vannet. Så gikk det slag i slag. Men riene kom uten stopp, hadde seriøst ingen pauser, alle var veldig overrasket. Jeg skjønte ingenting, for har jo lest at det skal være pauser mellom riene til å hente seg inn. Men modningspillen gjorde at riene kom så tett. Så, selv om jeg forsøkte akupunktur og varme flasker, måtte jeg bite i det sure eplet og takke ja til epidural. Da fikk jeg endelig pause mellom riene, og det var DEILIG! Så åpnet det seg fint, trengte ikke mer drypp, for riene kom fortsatt veldig tett tross epiduralen. Men, det som var ekkelt, var at vår lille skatt fikk noen skikkelig fall i hjerterytmen innimellom hvis jeg endret stilling. Så jeg ble jo livredd for å flytte på meg. Jordmor ringte på alarm flere ganger, og leger kom og gikk. Har aldri vært så redd i hele mitt liv. Og når jeg hadde begynt å trykke, skjedde det samme. Så da ble lege raskt tilkalt, og de måtte ta han ut med tang. Ingen gøy opplevelse, men det endte heldigvis godt. Han hylte og skreik med en gang han kom ut :) Så kl 23.11 den 28/9 ble jeg mamma til Benjamin! Han er 49 cm, 3240 g og selvfølgelig nydelig :) :) Nå er vi på barsel og nyter synet av den lille, og at alt er over!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse:)Så bra at det endte godt:)

Jeg venter selv en liten Benjamin i November:)

Kos dere med gutten:)

Skrevet

Gratulerer så mye med Benjamin!

Skrevet

Gratulerer så mye med Benjamin. På tide han om seg ut nå synes jeg:D

Skrevet

Gratulerer så mye.... er så godt å høre at alt er bra... gleder meg nå til min tur c",)

Kos dere!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Benjamin:-)

Skrevet

Graulerer :) hørtes litt små dramatisk underveis, heldig som er ferdig...Gleder meg til det er min tur nå :)

Skrevet

Gratulerer så masse! :)

Jeg fikk min benjamin 24/9,han var også 49 cm, og veide 3140. Artig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...