Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hei Jeg er 44 år og har en datter på 11 år fra før. Regnes jeg som førstegangs fødende når det er så lenge siden sist ? Er det noen andre som har vondt/er ømme rundt navlepartiet ?
*emeline* Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Nei, når du har født før er og blir du regnet som flergangsfødende, uansett hvor lenge det er siden sist. Lykke til med fødselen
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Det over her er tull, når det har gått over 6 år siden forrige fødsel så regnes kroppen din som en som kroppen til en som er førstegangsfødende pga det tar i overkant av 6 år for alt av sener, muskler og annet for å komme seg helt tilbake til der det var..
satser & vesla Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Hei. Først vil jeg si gratulerer med gravidteten :-) Hvis jeg tenker logisk så antar jeg at du er ikke første gangs fødende. Du har jo født en gang før og skal føde for andre gang. Men, jeg vet ikke hva som ligger i begrepet "førstegangs fødende". Hva med å spørre jordmor neste gang? Lykke til med fødselen :-)
*emeline* Skrevet 30. september 2008 #5 Skrevet 30. september 2008 Jeg fikk beskjed av jordmora mi da det var 10 år siden forrige fødsel, at jeg ikke ble regnet som engangsfødende selv om det hadde gått så mange år, for jeg også lurte på dette da jeg hørte noen si at jeg ble da regnet som engangsfødende igjen. Men det kunne hun altså avkrefte. ....det er tydeligvis uenigheter om det. Den siste fødselen var den letteste fødselen jeg har hatt, så tror nok at du har feil her.... mvh
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #6 Skrevet 30. september 2008 Aller først:Gratulere med graviditeten:-) Det er nokk slik at du blir beregnet som "førstegangsfødende",selv om legene forstår at du har født før. Det er slik som nevnt ovenfor at kroppen har "gått tilbake " så og si helt etter 6 år. Venninna mi fødte sitt andre barn etter 5 år og hun fikk beskjed at hun ikke var førstegangsfødende,for hun hadde ikke passert 6 år. Men du har uansett en fordel med deg og det er at ett barn har gått igjennom din fødselskanal før,så det er litt mer "åpent" enn hos de som for aller første gang skal føde ett barn. Uansett lykke til :-)
Dolly Duck Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Det er 16 år mellom mine to barn, jeg var 42 da jeg fikk nr 2 nå i februar. Jeg spurte flere jordmødre om dette da jeg skulle ha nr 2. De svarte det samme alle mann; Har du født en eller flere ganger, så blir du ALDRI førstegangsfødende igjen! Det handler ikke bare om sener og muskler, men om mange andre ting (som de ikke kom inn på). Men kroppen din har gått gjennom dette før, og det vil den huske. Livmoren blir heller aldri så liten igjen som den var før første svangerskap, så en gynekolog kan alltid se på livmor om man har født/vært gravid. Så du er definitivt en flergangsfødende! Ellers ønsker jeg deg lykke til! =D
mortilgutt Skrevet 2. oktober 2008 #8 Skrevet 2. oktober 2008 Lykke til med nedkomsten!!! Håper alt går godt med både deg og barnet!!!! Ellers et spørsmål: hvorfor er det så viktig å vite om en er førstegangsfødende når en allerede har født ett barn....om det er 6, 7, 11 eller 15 år siden...skjønner ikke problemstillingen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå