Gjest Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hva trenger jeg og hvor mye av hvilke str? trenger hjelp:)
Gjest Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Det harjeg også lurt på ei god stund.. Selv får jeg i Januar, og har kjøpt inn litt smått. To stk. kjøredresser. Et par ullstrømpebukser. Et par ullbodyer. Ullsokker. Skal kjøpe voksipose. Skal kjøpe ulluer + votter. Skal kjøpe vindtett ekstra tykk lue. Mer vet jeg egentlig ikke
Gjest Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg har kjøpt i forskj. str. forresten. Men mest i 56.
100% mamma Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Det som er greit med vinterbarn i forhold til sommerbarn er at det er bare å kle på!! Dette er mitt fjerde barn så jeg har hatt noe fra før, noe har jeg kjøpt nå. Jeg har i grove trekk følgende klart: - 3-4 sparkebukser 50/56 - 3 bodyer i ull m. lang arm 50/56 - 6 bodyer m. lang arm 50/56 - 4 bodyer m. kort arm 50/56 - 4 str.bukser - 4 par sokker - 1 lue i ull - 2 luer i bomull - 2 strikkesett i 0/3 mnd - 3 helsetepper - 4 nattklær 50/56 - 1 foret utedress til bruk i bilstol (Samt lammeskinn i ull, dette bruker jeg i vogga, vogna og i senga) Det er bare å vurdere etter behov hvor mye du trenger av hvert. Jeg bruker å ha en solid basis-pakke, synes det er godt å slippe å stresse meg på kles-butikker med en gang vi kommer hjem. Husk også at man får masse gaver, det jeg ikke har kjøpt selv eller fått kjøper jeg etter hvet som det blir behov for det (da er det snakk om str. 62 og oppover.) Lykke til!!
Pappalille Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Jeg er førstegangs og har ingenting, og arver svært lite fra familie (har liiiiten familie), men jeg synes det er vanskelig å finne klær til de helt små jeg... Er det bare jeg som har lett på feil steder? Hvor i Oslo kan jeg få tak i fine klær, gjerne ull og uten å måtte traske i en evighet? Har trøbbel med isjiasnerven min =/
100% mamma Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Ullbodyer har jeg bestilt på Sparkjøp.no Der kan du også bestille rimelige helsetepper, sengetøy og dyner/puter. Ellers har jeg handlet nøytrale sparkebukser på Exit og H&M. Fant også ull-stilongser på H&M. Handler du noe på nettet, samt skriver fullstendig handleliste over det du må til byen og handle, gjør du unna by-turen på et par timer. Husk også å handle inn kremer/salver, amme-innlegg, bleier, våtservietter, bind og div. i samme slengen, da slipper du å pese deg til butikken med en gang du kommer hjem.
Pappalille Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Åh, takk skal du ha 100% mamma =)!
"Liten" lykke Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 I Oslo kan du få tak i ullbodyer og -strømpebukser på H&M og Cubus på Oslo City, og Name it på Byporten. H&M er vel billigst, men kjenner ikke kvaliteten. Det er også helt hvitt, så det er nøytralt. Skal du ha bukse og genser i ull, vil jeg anbefale Name it (Byporten) og Benetton og Zara i Karl Johan ved Grensen. Det er der jeg finner det fineste babytøyet. Dessuten er det helt greie priser på klærne også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå