Gå til innhold

Flere som har svangerskaps diabetes? Hva skjer da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har svangerskaps diabetes, er i uke 36. Er ikke over vektig til vanlig. Hva er grunnen til at jeg har fått det? Er det noen risiko for babyen? Bør den fødes før tiden? Fikk lite info fra hs.

Hva bør man spise? Kutte ut sukker sikkert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

du kan være ekstra utsatt for det hvis det er diabetes i familien din. du burde fått noen kostholdsråd hos jordmor og/elr lege. begrense sukkerinntak osv pgr fare for stort barn. og da kan det hende den vil fødes før tiden.

jeg er overvektig og jordmor vil at jeg skal ta sånn test, men legen synes ikke jeg trenger det. hvis barnet viser seg å bli stort setter di i gang tidligere sa han:S

Skrevet

Ja jeg skal til jm og få en slags "diett" Ingen i familien min har det, og jeg er ikke veldig gammel.

Sa JM noe til deg om tiden etter fødselen? Hun sa noe om at babyen kansje må være der og oppfølges litt pga fare for at blodsukkeret synker raskt, hvor lenge er det snakk om da? Noen dager bare?

Skrevet

jeg tror ikke det er farlig at du tar en sjokolade nå, for kroppen din er ikke annerledes i dag da du fant ut det, enn i går da du ikke visst d:P

men d etter fødsel vet jeg ikke noe om :S

kan hende jordmor vil trumfe gjennom en test når hun får høre hva legen sa, så jeg har ikke fått hørt i detaljer hva som kan skje etterpå :)

lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...