Gå til innhold

Farge håret?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har så lyst til å farge håret, men er redd det ikke er så bra for den lille... Pleier å bruke sånn "Colour touch" som de selger gos frisør. Er en mild farge, eller "minicolor", og det er ingen sterk lukt av ammoniakk eller hva det er i disse dagligvarebutikk-fargene... Hva mener dere? Holdepunkter for eller mot hårfarging?

 

Takknemlig for innspill:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg har snakka med 2 frisører, de sier det IKKE er noen fare for

barnet selv om du farger håret. Og hårfargen man får hos frisør er jo

mildere enn den du kjøper i butikken, så da skal det jo ikke

være noen fare??.. Lyse striper derimot, det er jeg ikke sikker på???

Noen som vet???

Stor klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg var hos frisøren for 1 mnd siden og tok lyse striper i håret mitt, og da spurte jeg selvfølgelig på forhånd om det var farlig for bebisen min, men jeg fikk også samme svar som deg over her at det ikke var farlig i det hele tatt. Det eneste som kan skje er at håret ditt responderer annerledes enn før, resultatet kan bli dårligere. Håret kan f.eks ikke ta krøll dersom man tar permanent, og håret kan lysne dårligere enn før. Men som regel går det bra c",) jeg fikk eksakt samme resultet som før c",) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er meninger både for og imot farging av hår under graviditet. For sikkerhets skyld kan du derfor gå til en frisør som bruker økologiske hårfarger og produkter - det gjorde jeg nylig. Da får man i hvertfall ikke ammoniak og andre veldig sterke virkemidler. Jeg googlet frisør+økologisk+oslo og fikk flere treff på aktuelle salonger.

Lykke til :)

 

.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...