Gå til innhold

Jeg sliter økonomisk.... noen med råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et ganske stort problem, men foreløpig er det ingen som vet- ikke engang samboeren min.

Jeg har en tendens til å kjøpe meg litt for mye- og mye på impuls. Er ikke flink med penger i det hele tatt og burde absolutt bli flinkere til å spare. Har nå begynt å jobbe fulltid etter lang tid som student. Har et kredittkort som det står minus 45 000 og har begynt å betale 9000 tilbake i kvartalet til lånekassen- det betyr at jeg må legge av 5000 i mnd til dette. I tillegg betaler jeg på hus og bil og andre småregninger ca 12000 i mnd. Har igjen svært lite å leve for og må derfor igjen bruke av de pengene jeg setter inn på kredittkortet og summen går ikke lavere. Vet jeg burde ha mer i ryggraden og være mer flink til å skjerpe meg, men pengene flyr avgårde :(

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal klare å betale ned kredittkortet uten å gå konstant blakk og atsambo ikke får vite noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell samboern din hvordan det er, da kan han hjelpe deg ut av uføret.

Med en gang du får penger inn må du betale utgifter, også kredittkortet.

Først når alt er betalt kan du evt unne deg noe. Det beste er om du klarer å være streng med deg selv en periode, så blir sakte men sikkert økonomien bede.

Skrevet

Hør med banken din om refinansiering! Kredittkortlån er mye dyrere enn ordinært lån i banken... Hvis du har lån på hus kan du høre om banken er interessert i å bake kredittkortlånet inn i dette.. Det er jo ikke snakk om veldig mye penger i det store og det hele...

Skrevet

Det første du bør gjøre er jo å klippe dette kreditkortet i to og kaste det i bosset!

Hva med en ekstra jobb?

Selge noe av det du tydeligvis har huset fullt av på qxl f.eks.?

Men å klare dette uten at sambo får vite om det? Kanksje litt vankselig ja.

Høres kanskje ut som om du trenger at han skal vite det sånn at han kan hjelpe deg litt med å holde deg i ørene...

Personlig hadde jeg spurt mamma om et lån slik at jeg kunne betalt meg ut av kreditkort gjelden. Kreditkort gjeld er fryktelig dyrt.

Skrevet

KLIPP KREDITT KORTET DITT MED EN GANG!

Snakk også med samboeren din slik at dere kan være 2 om dette.

Det blir garantert verre om du ikke sier noe til han!

Skrevet

SNAKK med samboeren din om dette, jeg hadde et lignende problem.. det var ikke snakk om mer enn 15000 og jeg fortalte det ikke til sambo.. han fant ut av det på egenhånd og forholdet endret seg dramatisk, var på håret at jeg ikke mistet han for godt. Han var så lei seg for at jeg ikke hadde følt at jeg kunne komme til han og at vi kunne løst problemet sammen.

Skrevet

Klipp kortet!

Snakk med samboeren din. Det gjorde ikke min, og jeg måtte finne ut at han skyldte penger selv. Ikke moro. Men selvfølgelig ble jeg ikke sint, skuffa da men.. Og jeg vil hjelpe han med pengeproblemene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...