Gå til innhold

noen som er daglig leder innen varehandel her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og som vil dele erfaringer med meg?:) hvordan utdannelse har du? liker du jobben? noen tips på veien?

jeg har lyst å bli nettopp dette, hvordan gå frem? teller relatert erfaring like mye som utdannelse?

håper noen svarer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spørs hva du tenker på det...

Jeg er i dagligvarebransjen, og har en relativt liten butikk.

Jeg har bachlorgrad i markedsføring og ledelse, og litt annen yrkesutdanning fra mine virkelige unge dager :)

Jobben er ok, men lagt fra luksus.

Mange i denne bransjen har like så mye arbeidsbakgrunn som teoretisk bakgrunn. Gjelder bare å ha en teft for salg på en måte...

Ellers er Norges Varehandelshøyskole et godt tips, hvis du ønsker utdannelse.

Skrevet

Jeg har vært butikksjef i noen år.

Har bachelor i varehandelsledelse ved BI (samme som gamle Norges Varehandelshøyskole NVH)

Jeg vil si at dersom man har relarert erfaring fra bransjen så teller det like mye som utdannelse. MEN, dersom man skulle angre på yrkesretningen så står man mye sterkere med en utdannelse i bakhånd.

Jeg har fått en annen type jobb enn butikksjef/daglig leder nå, men likevel var min utdannelse relatert til jobben.

.

Skrevet

takk for svar :)

jeg har snart 9 år på baken i butikk, og føler at jeg ikke kommer noen vei. jeg vil være noe mer enn bare butikkmedarbeider! jeg har en helt annen utdannelse, men det er dette jeg kan og vil gjerne jobbe meg oppover innen varehandel.

har veldig lyst å utdanne meg mer, men har ikke tid og råd dessverre. satt og surfet litt på nettet, da jeg kom over dette:

http://www.nki.no/produkt/studium.xsql?stpID=7081

det er altså lederutdanning for varehandel som tar for seg markedsføring, økonomistyring og ledelse. men det er fjernundervisning. der blir jeg skeptisk. hvordan tror dere det blir sett på av evt. arbeidsgiver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...