Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Barnehagen fikk idag akutt bemanningskrise, var absolutt ikke mulig å få tak i vikarer...lang historie, men har forståelse for situasjonen. To av de ansatte er oppe og går, og kan jobbe. Så; da velger styrer å ringe NOEN av de foresatte (deriblant oss) informerer om situasjonen, og ber oss hente ungene fordi de ikke kan jobbe med bare to på jobb, med så mange barn. Mannen min snakket med styrer, og fikk forståelsen av at barnehagen måtte stenge. Men. Den er ikke stengt. Bare ca halvparten av de forestatte har henetet ungene sine, resten er igjen i barnehagen (siden to av de ansatte fremdeles er der, er jo dette innenfor bemanningreglene) Men jeg reagerer på at NOEN ble bedt om å hente og ikke alle?? Greit nok, her hos oss er det jo noen hjemme i permisjon med minstemann, men likevel. Alle betaler jo likt for barnehageplassen?? Jeg mener at om det er krise, så stenger man hele barnehagen, og ber ALLE om å hente, ikke bare noen... Ble litt rotete, men håper dere skjønte;0)
Stratos med 3 barn Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Ho soss får vi foreldrene spørsmål om vi vil jobbe. Noen hjelper jo aldri til, men vi andre hjeøper tilå holde bhg åpen. Urettferdig kan manjo si,men på den andre siden får jo jeg hjelp innimellom også
Brava Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Har opplevd noe av det samme en dag. Fikk beskjed om at de som kunne måtte hente tidlig pga. bemanningskrise. Jeg hadde fri og holdt ungen hjemme, samme gjorde de som hadde perm ol., mens andre som ikke kunne ta fri fra jobb hadde barna i barnehagen. Synes det var greit.
Gjest nickedokka Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Jeg også synes at det er greit at barnehagen holder åpent det de kan, og da sender hjem de ungene som har noen hjemme først. Dersom du mener at du skal betale mindre da, kan du jo ta det opp med styrer og evt få redusert pris neste mnd. Ingen grunn til å stenge helt og gi to ansatte fri, og dermed sette ALLE foreldrene i knipa... Samarbeid er tingen=)
velger nick en annen dag Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Tja, denne gangen rammet det dere , neste gang kan det ramme de andre. Synes ikke det var så dum løsning jeg. Man kan liksom ikke sette seg ned å si at "fordi VI måtte være hjemme så synes jeg ALLE skal være hjemme", særlig ikke siden de tydeligvis har anledning til å ha noen barn der. Er det ikke greit å gjøre det beste ut av en vrien situasjon da? Istedenfor å ramme ALLE rammer det noen, og man kan da ved en evt lik situasjon neste gang velge å ringe de som fikk ha barna i bhg denne gangen?
Tøysetipp Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Jeg synes styreren gjorde en klok avgjørelse. Og ville ha gjort det samme selv. Det mest naturlige er da å kontakte de man vet er i permisjon eller har en fleksibel jobb, evt. besteforeldre man vet er hjemmeværende og har mulighet til å komme til unnsetning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå