Gå til innhold

Når byttet dere fra NAN1 til NAN2??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når man skal bytte jeg, det er vel sån rundt 4 mnd kan jeg tro, eller? Kanskje er på tide å bytte nå for meg, eller begynne litt med grøt?? Problemet er at den en tvillingen begynner å bli sulten og skriker etter mat 2,5 tim etter forrige mating. Slitsomt korte matintervaller syns nå jeg. Den andre tvillingen blir sulten etter 3-3,5 tim. Pleier å mate dem samtidig men da er som regel den ene supersulten og den andre ikke sulten. Ikke veldig enkelt det heller, vanskelig å tvinge i gutten mat når han ikke er sulten. Det hører til saken at mine gutter får 95% NAN og kun litt pupp på morningen.

Tar gjerne tips på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bytta til Nan2 da jentene var 4 mnd. Dette står anbefalt på pakken, gjør det ikke? Mater alltid tvillingene samtidig. Begynte også med grøt da de var 4 mnd. Middag da de var 6 mnd. Nå er de 7 mnd og spiser tre måltider med fast føde om dagen. Av og til litt frukt innimellom. Ca annahver natt sover de hele natta:)

Skrevet

hei

mine gutter har så og si bare fått mme. de fikk småfolk på sykehuset.. nan de første mnd hjemme.. kjøpte inn nan 2 da vi var fire mnd. byttet da over til hipp.. syns det er bedre for gutta.. gulpet mye mindre da de fikk det. mine har spist hver 3 time og oftere nesten til de var 4-5 mnd.. først nå når de snart er sju klarer de 4 timer. så det blir bedre.. albert har hele tiden spist minst.. men det har jevnet seg ut.. du vil også merke forskjell når de begynner med grøt.. jeg begynte så smått når de var 3,5 mnd.. fast på kvelden fra de var litt over fire mnd.. nå er de oppe i 3 faste måltider om dagen.. og er egentlig ikke så melk melk lenger.. borstett fra 4-5 om natta.. blæ..

hold ut.. det blir bedre..

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Jeg sjekket pakken nå når jeg var i butikken, det står fra 4 mnd på NAN2 så da skifter vi veldig snart. Grøt er også allerede kjøpt inn så da kan vi begynne med smaksporsjoner nå.

Godt at det blir bedre med både matintervaller og nattesøvn, der ser jeg frem til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...