Gå til innhold

Salami på brødskiva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser dere salami? Er det trygt? Har så lyst på, men har hørt at kan kanskje ikke burde spise det når man går gravid?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp spist en skive med salami jeg... Det er rått kjøtt, og kjøttpålegg som nærmer seg utløpt holdbarhet vi skal holde oss unna. Du kan spise skinke, salami, svartpølse etc... Bare hold deg unna Roastbiff og spekemat. Men jeg hører jo om de som også spiser spekemat, så jeg tror den debatten om at man IKKE skal spise det er litt overdrevent...

Skrevet

Salami og svartpølse er spekemat, så NEI. Ikke spise

Skrevet

Spurte jordmor på konrtoll om akkurat dette med salami, hun sa det ikke var farlig. spis det du er vant til, et normalt norskt kosthold inneholder ikke noen spesielle farer!!!! Tror dette med kosthold er veeeeldig overdrevet...

Skrevet

de fleste jordmødre er også uenige.. leger også.. så at en jordmor sier noe skal en ta med en klype salt.. hvorfor kan en ikke ofre noen mnd uten salami??? er det så krise??? enn at en skulle være uheldig

Skrevet

jeg spiste en skive med roastbiff her om dagen, glemte meg rett og slett bort.. men tror ikke det gjør noen stor skade så lenge det bare skjedde den gangen.. tenk på de som røyker osv... kan vel ikke være så ille sammenlignet med mye annet... vi kan jo ikke bli helt sprø heller!!!

Skrevet

skal en sammenligne seg med en som røyker??? rettferdiggjøre det å spise mat som faktisk blir frarådet..

en trenger ikke bli hysterisk. for går en på matportalen å ser på oversikten så er det faktisk ikke så allverdens med mat en skal holde seg unna.. er gode begrunnelser til hvorfor en ikke skal spise det.

Skrevet

.........man blir jo også frarådet på det sterkeste å røyke når en er gravid......

Skrevet

Uff nå ble jeg litt redd.Siste gang jeg spiser brødskive med salami:/

Skrevet

kjenner en som spiste salami mens hun gikk gravid, og babyen ble født med 5 armer...

hihihi... bare tuller;-)

Selfølgelig kan du spise salami! det er kokt kjøtt!!!! nammmm

Skrevet

Pølsene er kokt, og da kan du spise dem selvfølgelig. Dum eller ?

Skrevet

Salami er rått kjøtt. Derfor skal vi ikke spise det. Skjønner ikke at det er så vanskelig å la være når man vet at man utsetter barnet i magen for en risiko ved å spise spekemat (for salami er spekemat!!).

En slik sjanse vil iallfall ikke jeg ta. Hva om fosteret bli smittet med listeriabakterien.. Er det verdt å ta sjansen?

Skrevet

Les på matportalen.

Salami er RÅTT kjøtt, det er også fårepølse, morrpølse..

Man skal ikke spise dette når man er gravid, og det nytter heller ikke å fryse det ned, slik noen sier.

Alt dette står det derimot på matportalen, som BØR følges når man er gravid. Noen mnd uten salami klarer man, om man ikke er veldig egoistisk da. Nå som man VET at det KAN skje noe med barnet, så bør man holde seg unna det, selv om sjansene er små.

Ting skjer, og det hadde vel vært utilgivelig om barnet i magen hadde fått infeksjon pga bakterier i salamipølsa du spiste?

www.matpotalen.no Søk på gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...