Kvinne22 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Var hos legen i dag for er så sliten og småforkjølt. fikk sykemelding ut uka. Tok en blodprøve for å utlelukke den femte barnesykdom men får ikke svar på den før om en uke. men på en slik vanlig blodprøve fant de noe virus i dag. Nå er jeg bare dritredd. har lest litt om den sykdommen og den er jo ganske alvorlig. skal jeg liksom bare gå å vente sånn i bekymring nå i en uke. er det noen som vet noe om denne sykdommen. ? jobber i barnehage så derfor jeg tok den blodprøven. sitter bare å gråter nå.
Fire småtroll Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Forsto jeg deg rett når du hadde fått vite at du har en virusinnfeksjon, men venter på svar for å få vite hva slags virus, om det kanskje er den 5.barnesykdommen? Skjønner jo at du er bekymret, men prøv å slappe av til du får svar, antagelig har du bare fått en forkjølelsesvirus, vi er mye mer motagelige for dem når vi går gravide og det tar lenger tid å bli frisk. Har selv gått og vært forkjølet, med tett nese, hodepine, nyser og er i dårlig form i over to uker nå! Ganske lei ja.... Jeg vet ikke mer om den 5.barnesykdommen enn den erfaringen jeg har fått gjennom å ha tre barn som har hatt den, er den farlig for gravide altså? Vesla mi hadde den for et par måneder siden, hun fikk kjempehøy feber (39,8) uten noen andre symptomer så jeg ble engstelig for henne, skjønte ikke hva den høye feberen kom av. Pratet selvfølgelig med lege, men de vil ikke ha de inn før etter tre dager, men etter tre dager ble feberen borte som ved et trylleslag og erstattet av utslett på hele kroppen. Etter et par dager var utslettet borte... Alle mine tre har hatt en sånn runde uten at jeg har blitt syk. Masse god bedring til deg, får håpe du bare har fått en forkjølelese og trenger å hvile ut litt. Lykke til!
Lyst på nr3♥ Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 hei! Første spørsmålet er jo om hvor langt du er på vei??? For 5 barnesykdom kan være litt skummelt fram til uke 20 i svangerskapet... IKKE ETTER DETTE:... vår lillegutt på 1 1/2 år fikk dette for noen uker siden, og jeg var da gravid i uke 25, så legen min sa at d ikke var noe farlig ! Sikkert noe forkjølelsesvirus skal du se Slapp av....
Kvinne22 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 er bare 15 uker på vei. den var ikke farlig for meg men for fosteret.
Lyst på nr3♥ Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 ja vet d er fosteret som kan ta skade av barnesykdommen .. men tror at ventetiden på den ikke kan være skadelig for å si d sånn.. hadde d hastet med at dette burde en vite med en gang så hadde de ordnet med raskere tester... Går nok bra skal du se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå