Gå til innhold

Dere som har vært i syden med de små..


MammaMø:)

Anbefalte innlegg

..hvilken vogn har dere tatt med?

 

Er usikker på om jeg skal ta med en trille (Maclaren techno xt), eller om jeg skal ta med "hovedvogna" (teutonia mistral prestige med fashionbag). Har nesten ikke brukt trilla enda, så fashionbagen er jo den vesla er vant med. God å sove i på dagtid og på natta. Hvis vi tar med denne slipper vi å ta med reiseseng. På en annen side er jo trilla myye lettere å ta med.. Hmmmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har vært på mallorca.. vi hadde med en carena trille. den kan legges omtrent helt flatt. han ligger i softbaggen hjemme ( i teutonia mistral). men gikk helt fint for han å ligge i den vognen. det eneste var at jeg syns det var kjedelig at jeg ikke kunne se han når jeg trillet han... men vognen var RÆVVA å trille på stranden... vi måtte dra den etter oss..hehe.. men det gikk greit...

 

vi tok bussen noen ganger da.. og da var det supert at vi hadde trillen som er lett å slå sammen. for fikk ikke lov å ta vognene oppslått inn på bussen..

 

vi hadde reiseseng på hotellet da.. så trengte ikke ta med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med bagvogna. Var så godt å ha et sted han kunne sove skikkelig, for var mye rundt omkring. Er nok lettere å beskytte den lille mot sola i en bagvogn og, vi bare la et tynt teppe over selve baggen, så ble det ikke så varmt for lille gullet.

 

Hadde med reiseseng i tillegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi var 2 uker i Hellas (kom igjen forrige uke) og hadde med Teutonia Mistral vogna vår. Vi har kombivogn, og vurderte å legge bagen igjen hjemme, men tok den med. Det er vi veldig glad for nå :) Hadde også med reiseseng, men det endte med at han sov i vogna med myggnett pga noen innsekter.

Det var veldig fint å ha store hjul pga brostein rundt omkring og på stranda (var ekstremt tungt å trille uansett der :).

Vi pakka vogna kjempe godt inn for var redd for å få den ødelagt, og den var like hel og fin begge veier. Ulempen med å pakke den inn var at vi ikke hadde noen plass han kunne sove når vi var på flyplassen, men han har godt sovehjerte og sov på gulvet så var egentlig ikke noe problemer det heller :o)

 

Ønsker dere god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok med bag-vogna for jeg hadde tenkt at han skulle sove i bagen sin på natta. Det gikk ikke, da det ble altfor varmt oppi der. Vi hadde fått en sånn feltseng på rommet som vi brukte.. Bygget en liten borg med puter og dyner som han lå midt inni og det gikk kjempefint. Brukte vogna mest på dagtid til duppene. Ellers hadde vi med bilstolen også.. til bruk på bussen frem og tilbake.. Mye pikkpakk, men det gikk greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Undersök om det er mulig å leie en barneseng til minsten. og ta da med trilla...

 

Vi er i syden nå og har en happybaby leilighet. Der er det reiseseng, stellebord osv i leiligheten og vi har da tatt med ei trille som kan legges ned. Veldig greit å ha det når vi er utenfor leil., men tror nok at det hadde blitt varmt å sove i bagvognen, MEN her er et flere som har med seg bagvognen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde med Acta Graco Mirage , da fikk vi med bilstolen også, for den går å klikke ned på trilla. Vogna har full liggestilling og vi hadde et lammeskinn i ryggen og et lite pled. Det er lurt å ha med bilstol også, for du kan ikke regne med at taxi og buss har dette. Men faktisk er det nå ganske vanlig med bilbelte også i bussene så da er det kjempegreit å ha bilsetet med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er mange hoteller som ikke har reiseseng til utlån forresten (sjekk med reiseoperatøren..), ta bare med et skinn e.l. som barnet er vant til sove på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lone

 

hvordan fraktet dere bilsete? vi hadde lyst å ha vårt med men jeg visste ikke hvordan vi skulle frakte det med. redd det skulle bli ødelagt om man sendte det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enjenteogengutt:

 

Vi sendte det som spesialbaggasje med vogna. Fikk sånne store poser å pakke dem inn i og det gikk helt greit, men det er jo en risk da for baggasjen blir jo ikke akkurat behandlet med silkehansker. Det er forresten lurt å ta vare på de posene for det er ikke sikkert dere får slike når dere skal hjem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi hjemme igjen.

Hadde bestemt meg for å ta med trilla, men ombestemte meg i siste liten. ..Og det er jeg veldig glad for!! Var supert å bruke fashionbagen på bussen (hun må bysses i søvn, så satt med den på fanget og vippet). Hun sov i vogna på natta også, funket ypperlig godt :)

På flyet hjem fikk vi ta med vogna på helt frem til flyet, og bagen fikk vi ta med inn på flyet, så da sov hun søtt nesten hele veien (vi reiste på natta hjem). Herlig! På stranda vekslet vi mellom å ligge i vogna og i et strandtelt/sovetelt.

Virket som hun koste seg i varmen, så da var vi fornøyde alle mann :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...