Gå til innhold

Ultralyd i uke 11-13? Sjekke... Pliiis svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som har peil på i hvilken uke det er "best" å ta ultralyd med tanke på å avdekke evt. misdannelser, down etc?

Uke 11? 13? (regnet fra første dag i siste menstruasjon)

Er begrenset med timer der jeg skal, og er redd jeg faller utenom..

(litt bekymret fordi vi har en del tilfeller i familien, og dette er vel arvelig?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg skal på ul når jeg er 13+5, da sa gyn at dette er en perfekt tid for da kan man se alt. Regner med at han vet hva han sankker om:-)

Skrevet

Skal til ultralyd i uke 13 for akkurat dette:)

Er det downs du er redd for? Så er de fleste typene down ikke arvelig:)

Jeg har ei nydelig jente med downs som nå er 1 år og hun har den typen downs som ikke er arvelig. Jeg var sikker på att dette var arvelig da vi har downs i familien...

Skal på tidlig sjekk for å se om alt er bra med barnet... Noe jeg håper:) Det holder med 1 barn med spesielle behov:)

Lykke til:) Det går helt sikkert bra...

Har du fått time forresten?

Skrevet

Dette høres bra ut. De hadde en ledig time 4. november, da er jeg akkurat 13 uker på vei - trodde det var litt sent, jeg, men tydeligvis ikke.

Er vel litt spesielt nervøs fordi jeg har mistet to ganger tidligere (og beholdt en :-) )

Håper så inderlig at dette går bra... huff, "bare" 8 uker på vei foreløpig, da.

Ja, særlig Down (godt å høre at de fleste typer ikke er arvelig, de lover jo bra, da), men også om alt er i orden. Akkurat på de siste slapper jeg vel uansett litt av når jeg runder 12 uker.

Takk for hjelp, begge to!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...