Helgepappa Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Hei, jeg er i en situasjon hvor biomor vil at jeg skal følge opp min datters aktiviteter som faller på mine helger. Jeg har forsåvidt ikke noe imot det, men jeg ønsker å planlegge mine helger med min datter og samboer uten å være bundet av de aktiviteter min datter er meldt på. Det kan være vi får besøk fra min familie, ønsker å dra til min familie i Trøndelag, bursdager vi er invitert på eller andre aktiviteter vi ønsker å gjøre i våre helger. Flere ganger dukker det opp beskjed om at neste helg skal hun ditt og datt og det forventes at vi stiller opp og følger datteren min. Hvordan gjør dere dette? Jeg ønsker jo at min datter skal få ta del i det hun er meldt på og har lyst til, men samtidig ønsker jeg at vår tid (som det er for lite av fra før) skal være slik vi ønsker å ha det, ikke slik biomor har lagt opp til
SusieQ Skrevet 30. september 2008 #2 Skrevet 30. september 2008 Jeg ville vel kanskje ha sakt det sånn at når det er pappa som har samværet så er det pappa som bestemmer. Hvis det er noe hun vil på de dagene dere har henne så må hun spørre dere. Da blir det dere som bestemmer hva dere ønsker å følge henne på og det blir lettere å si ifra at "nei, vi skal til Trøndelag akkurat den dagen" el. lign
sprængpupp<3 Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 jeg vill si det kommer helt an på hvilken aktiviteter det er snakk om . er det innenfor sport ol så synes jeg at hu skal få ta del i det uansett om det er mor/far helg.. skjønner at dere gjerne vill gjøre deres ting som å besøke fam.osv. men dere må også tenke på om dere alltid sier nei til at hun kan delta kommer hun til på en måte å straffe dere pga at dere aldri vill følge henne opp og at hun ikke får lov å delta !
ana baroma Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Her er det sånn at mor ringer eller sender melding dersom noe skjer vår helg. Guttungen er også innforstått med at det er pappan og jeg som må svare ja, for at han skal kunn bli med. Der har mor fint lite å si:) Bursdager er vel det som kan dukke opp uventet - men som jeg sier, du kan ikke få med deg alt... Så er vi borte, er vi borte! Ellers forsøker vi å innhente opplysninger om planlagte speiderturer og håndballcuper, sånn at vi er forberedt på hvilke helger dette skjer.
Kvann Angelica Skrevet 27. januar 2009 #5 Skrevet 27. januar 2009 For å kunne svare på dette, så er det for meg ganske vesentlig å vite hvilke aktiviteter det er snakk om.
mystify Skrevet 27. februar 2009 #6 Skrevet 27. februar 2009 Kommer vel helt an på aktivitetene det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå