Gå til innhold

Vanlig å bruke 1 time på flaske 130 ml?! 2 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenten min bruker så lang tid på hver flaske, vi blir ofte sittende 45 min- 1 time på hver flaske. Hun blir rapet innimellom og får pauser men uansett så tar det så lang tid. Med sønnen min kunne han raskt ta dem på 10-15 min så jeg lurer på om dette er normalt. Eller burde vi bytte flaskesmokk? Bruker nr 2 nå til 1 mnd, neste er for 3 mnd...Ofte virker det som hun tygger på smokken framfor å suge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi er veldig fonøyd med flaksemsokken til NUK, har en helt annen form enn vanlige smokker, hullet er vendt nedover og hvis barent er glupsk kan man vende det oppover mot ganen slik at det tar lengre til å få i seg melka, ikke at det er et problem for deg;) Smokkstr 1 fra NUK går langt opp, og hullet er relativt stort, så man kan bruke den lenge, strørrelse 2 er fra 6 mndr tror jeg... de vanlige smokkene er for lange for at lillemann skal klare å drikke ordentlig av dem, han bare tygger og søler med dem:p

Skrevet

Spiser hun virkelig 130 ml da? Sikker på at hun ikke er mett? Syntes det hørtes så mye ut til ei på en mnd...

Men nei, ikke vanlig å bruke så lang tid nei..

Skrevet

Jeg tror det er mer vanlig enn man tror....gutten min brukte over en time på hvert måltid når han var så liten han og. Hun hadde jo sagt i fra hvis hun var mett!

Skrevet

Høres ut som min lille det der - hun er også 2 mnd. Drikker mellom 100 og 150ml og kan godt bruke 1 time på det ja. Det virker som om hun virkelig koooooser seg der hun sitter i armkroken. Tror ikke du trenger å stresse med det nei.

Skrevet

Så kanskje hun bare liker å nyte maten da. Har fullt sett med flasker fra nr 1 kan man bruke mam på avent sine flasker? Kunne vært verdt et forsøk for blir jo endel timer ut av det.

Skrevet

He he.. dette opplevde vi også i begynnelsen. Kan tenkes at hun bare koser seg. Men om hun tygger på smokken så kan du jo ta flaska vekk og heller legge til etter ei bittelita stund. Opplever at mini suger bedre når dette skjer her hos oss. Ellers kan det tenkes at det er på tide å skifte til smokk med større/flere hull slik at melka kommer fortere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...