Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er 19 uker på vei, men magen min er større på høyre sida enn venstre. Når jeg står oppreist er det ikke så synlig, men når jeg ligger har jeg nesten ingen mage på venstre sida og hard mage på høyre. På høyere sida er den også lengere, nesten opp mot ribbeina, mens venstre er rett under navelen som den skal være i uke 19. Blei kanskje litt rotete det her.

Har også mens smerter nederst i magen. Noen som vet hva det kan være.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei. Sånn var jeg når jeg begynnte å få mage også. Første gangs her. Sånn rundt uke 18-19-20. Men motsatt, var skeiv med størst mage på venstre side. Når jeg plutselig fikk strutte/kulemage rundt uke 22-23 så ble den "bein" igjen. Tror det er en del av prosessen med delingen av magemuskler å det. Nå har jeg en liten struttemage som vokser og kjenner den strekker seg med mens smerter og i huden!!!

Lykke til =)

Skrevet

Min mage var også skjev i starten, selv om det nok var bare jeg som så/kjente det. Tror rett og slett at livmora vokser der det er mest plass, jeg. Ikke noe å stresse med! :) Nå når livmora er større (26 fullgåtte uker i morgen) er ikke skjevheten der lenger. Nå kjenner jeg mer hvor ungen ligger, og det kan variere fra side til side.

Smertene du kjenner nederst i magen vil jeg tro er ligamentene som strekker seg, men hvis du er usikker er det jo greit å høre med lege/jordmor. Men du har kanskje vært på ultralyd nå? Eller er den rett rundt hjørnet? Vil tro du får slappet mer av når du får bekreftet at alt er greit på ultralyd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...