Spanskeflua Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 I går fikk hun rester etter middagen, bla.annet potet. Nettopp kastet hun opp på gulvet, og poteten lå der ufordøyd. Skulle ikke den vært ihvertfall delvis fordøyd etter 17-18 timer i magen? eller har hunder vanskelig å fordøye enkelte typer menneskemat? Og jada jeg vet at dyr har best av dyrefor=)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 kanskje hun har ett fremedlegeme i magen? det hadde hunden til venninnen min og den kastet opp alt den spiste. men den ble frisk etter en tur hos dyrlegen. ut over det kan jeg aldeles ingen ting om hund
velger nick en annen dag Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Hei. Hunder fordøyer ikke poteter så derfor kom den opp slik. En del menneskemat er veldig tungt fordøyelig for hunder/katter så derfor vil man kunne oppleve at de kaster opp etter slike måltider.
Spanskeflua Skrevet 29. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2008 Hun er veldig opptatt av å bære stein i munnen. Dette gjør hun overalt der hun kan finne stein, så det er ikke utenkelig at en stein kunne ha forvillet seg ned i magen...kanskje jeg skal ringe dyrlegen hvis det ikke går over.
Spanskeflua Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Okay, så det er rett og slett en naturlig ting at hun kaster opp. Det er fint å høre, så får jeg heller la være å gi henne så mye middagsrester, spes.potet for ettertiden=)
velger nick en annen dag Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Det KAN være naturlig, men hold øye med hunden og kaster den opp flere ganger, begynner å virke alment dårlig osv så bør du ta den med til veterinæren. Dersom den er en "stein-spiser" så ville jeg vært ekstra på vakt. De kan fort finne på en svelge en stein, og da kan det være den setter seg fast i mage/tarm....Da vil de også begynne å kaste opp.
mamma-til-4 Skrevet 29. september 2008 #7 Skrevet 29. september 2008 Nå må du ikke bli sinna på meg,men hunder skal ikke ha middagsrester sånn jevnt hele tiden.Det kan få konsekvenser for nyrene dems pga at det er for mye salt bl.a i maten vår. Mange hunder får middagsrester jevnt og klarer seg fint,men det er ikke akkurat bra. Dessuten er det vel så viktig at den får tørrfor fordi tennene holder seg friskere og tannsten dannes ikke like lett. Så da har jeg sagt det:) Synes også du skal holde et øye med hunden din,da det kan være et fremmedlegeme i magen ja:)
Gjest irismor Skrevet 29. september 2008 #8 Skrevet 29. september 2008 Som regel så kommer poteten ufordøyd ut i "andre" neden. Men ettersom den kaster opp maten igjen så hold nøye øye med hunden. Men rart om det bare var poteten som kom opp og ikke andre middagsrester. Blir som mennesker og maiskorn, maiskorn kommer gjerne ut i andre enden like gule og fine som de kom inn ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå