SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Jeg har hatt en nesten uutholdelig hodepine i 2 uker nå. Jeg hadde også det med førstemann, men nå føles den mye verre. Jeg tar noe paracet, drikker mye vann og prøver å få mye frisk luft (ikke enkelt i en travel hverdag). Men jeg blir liksom ikke bedre. Andre som sliter med dette? Hvordan takler dere hverdagen?
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg har stor og voldsom hodepine på kveldene. Hadde ikke det med førstemann som er en gutt, så syns dette er veldig ekkelt. kan legge til at jeg har hodepine ellers sånn annenhvert år ca. Jeg er sykemeldt da men er stort sett på farta hver dag og i huset med vasking og klesvask osv. men når kvelden kommer er jeg helt skutt av hodepine. Den sitter i panna og det syns jeg er ekkelt.. Jeg prøver å drikke mye vann, minst 2 liter om dagen. Merker hodepinen ekstremt godt når jeg drikker for lite. Paracet prøver jeg å ta minimalt av. Igår la jeg meg tidlig på et kaldt soverom med en halvliter iskaldt vann, da forsvant den gitt Så mye hvile og nok vann er det beste tipset mitt
Ida - mamma til 2 søte små Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg har også masse hodepine. Tredje uka på rad nå at jeg har hodepine. Sliter en del med hodepine i perioder fra før av, så vet ikke om hodepinen min kommer av graviditeten. Paracet hjelper nesten ikke, så jeg prøver å ta det med ro, svømme (løse opp evt spenninger i nakken), drikke vann.. Men enkelte dager er pyton, så da hjelper ingenting. Så litt hjelpesløs kan du si.
KR0705 Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Jeg har også masse vondt i hodet .Hadde aldri det før jeg ble gravid. Vondt forran i panna og i tinningene. Det bare dunker. Grusomt. Jeg prøver å slappe av, drikke mye og sove når hodepinen melder seg. Tatt 2 paracet totalt på disse ukene når det har blir for ille. Prata med legen min om det på torsdag og han tok noen prøver av meg. Han mente at jeg ikke trengte å være bekymra når jeg tok paracet. Var bedre det enn at jeg hadde så vondt for da spente jeg kroppen, noe som ikke ver bra for babyen. Men fortsatt skeptisk til smertestillende....
SusieQ-Anna210707+Kasper090409 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Jeg har tatt noe paracet, men liker det ikke nei. Og enkelte dager virker det ikke engang. Jeg er i full jobb + har en ettåring hjemme, så dagene er ganske hektiske. I forrige uke måtte jeg faktisk bli hjemme fra jobb et par dager, og etter en helg med mye frisk luft var det bedre. Tilbake på jobb idag, og hodepinen kommer sigende. Uff og æsj. Men jeg synes det er så vanskelig å sykemelde seg på grunn av hodepine. Vi får håpe det går over snart - lykke til alle sammen.
Itsrejk Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Sjekk blodtrykket om dere ikke har gjort det, jenter. Jeg hadde veldig pannehodepine i mitt første svangerskap - og den stammet direkte fra et alt for høyt blodtrykk. Kan selvfølgelig skyldes andre ting, men sjekk for sikkerhets skyld blodtrykket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå