moomy venter nr 2 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Sitter her ved vinduet og observer en av våre nabobarn på 10 år i full fart på en liten "motorcross et eller annet". Vi bor riktig nok i enden av en vei med 30 grense, men det hender stadig vekk at det kommer biler kjørende i godt over grensa. De bor i tillegg midt i en sving og den er veldig uoversiktelig. Nå har han også avansert til å ha andre barn sittende bakpå (med sykkelhjelm) og kjører da i full hastighet rundt og opp svingen. Sitter med klump i magen og kan ikke fatte at foreldrene tillater det. Vi bor ved markagrensa og han bruker også turstien til å kjøre i full fart. Synes dette må være skummelt da det stadig er folk der med bikkjer og unger. Hva synes dere?
iznogood Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Jeg synes at det er ulovlig! Det er ikke greit, og det å ha andre barn bakpå (med sykkelhjelm!!) er fullstendig horribelt. Knøttecrossere (50/80cc) skal kun brukes på dertil egnet bane, med fullt sikkerhetsutsyr på den som kjører. Dette har jeg virkelig *meninger* om. Jeg sitter selv her med en livslang kveistelse etter å ha falt av motorsykkel i lav hastighet. En på 10 år er ikke i stand til å bedømme fart og avstand godt nok - og hjelpe seg om h*n skader selselv eller andre. Foreldrene må jo være helt utmeldt! Personlig hadde jeg ring politiet, slik at de kunne satt en stopper for greiene og skremt jesusen ut av foreldrene.
Maud Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Nei, det er ikke greit og det er ikke lov! Jeg ville gitt beskjed til foreldrene om at dersom dette ikke opphører vil jeg ringe politiet.
moomy venter nr 2 Skrevet 29. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2008 Takk for alle svar! Godt og vite at det ikke bare er jeg som " overreagerer". Blir helt matt av disse foreldrene. I sommer var de tre guttene alene med gummibåt med motor ute på Langen. Dette er da da fra to forskjellige familier og foreldre med noen holdnionger som jeg over hodet ikke kan forstå!
coscos Skrevet 29. september 2008 #6 Skrevet 29. september 2008 Hei moomy, Takk for sist! Skjønner godt at du reagerer. Vi har en familie i nærheten av oss som også driver å kjører rundt med små og store motorsykler. Gutten er 12 år, men kjører av og til med lillebroren sin som er knappe 3 år. Ingen av dem bruker hjelm. Jeg blir helt oppgitt! Jeg ville nok kanskje snakket med foreldrene først, men jeg vet av erfaring at det er ikke så lett, det der. Kanskje, som de andre sier, gå til politiet kan være greit.
frøydis m/ 4 Skrevet 30. september 2008 #7 Skrevet 30. september 2008 Dette er ikke greit! Vi har også en 11 åring i nabolaget som har egen moped (en liten en) som brukes til å kjøre att og fram og att og fram innover veien vår med. Det er en blindvei, men tross alt en del trafikk til de 10-12 husene som ligger langsmed. Gutten som kjører er klassekamerat med Storebror og vi syns ikke det er det granne moro at han har så få regler å forholde seg til. Vi har prøvd å snakke både med gutten og foreldrene, men det er visst vi som er kjipe! Jeg har gitt klar beskjed om at han ikke får kjøre rundt med huset vårt, men jeg kan ikke klare å stoppe han ute på veien.....
Trollmora Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Spør du meg så ville jeg bare ringt politiet direkte. Når foreldrene er så "tette i hodet" som det virker som, blir det nok bare ubehagelig om du må snakke med dem først. Vegtrafikkloven regulerer kjøring og aldersgrenser og som iznogood sier det SKAL være på lukkede baner med dertil egnet sikkerhetsutstyr. Merkelig at ingen andre i borettslaget ditt har reagert på dette? Får politiet inn melding om slik kjøring håper jeg virkelig at de kan prioritere en en tur eller to og snakke litt med forldrene til disse barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå