Rascal_4.11<3 Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 Er det noen som vet om man kan kreve i gangsetting om man går over eller må man vente 14 dager? Jeg har fått beskjed av sykehuset om at jeg må holde meg i mest mulig i ro og i seng frem til fødselen pga varierende blodtrykk (det stiger plutselig masse uten grunn) jevnlige maserier som ikke duger til annet enn å slite meg ut før fødselen og en mild grad av svangerskapsforgifting, i tillegg har magen sluttet å vokse, den ligger langt unna kurven og har faktisk ikke vokst på 3 uker :S lillegutt vokser heldigvis, noe sakte men i følge legene normalt og det ser da ut til at han trives der inne enn så lenge, er på sykehuset for sjekk flere ganger i uken men begynner å bli rimelig lei og sliten nå.. Og på toppen av dette fikk jeg beskjed om at jeg bare måtte holde ut til han kom av seg selv, selv om dette betød overtid, fikk litt på følelsen at det var mest fordi de ikke har tid til noe ekstra siden de bytter til nytt sykehus nå.. Kjenner jeg får litt angst av dette her jeg, husker hun som mistet babyen sin fordi den lå for lenge inne, er livredd for at noe skal skje med lillegutt fordi sykehuset ikke hadde tid eller fordi regelen sier at man MÅ gå minst 14 dager... Veit jeg er litt hysterisk første gangs mamma altså men trenger litt råd her!!
tigergutt<3 Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 jeg har fått litt motstridende beskjeder fra sykehuset ift igangsetting. Jeg har vært på ekstra kontroller nå pga bekymring for å føde alene hjemme. Forrige gang gikk alt så fort. Så derfor har jeg vært til kontroll for å se om det skjer noen fremgang uten at jeg merker det. Den første gyn jeg pratet med gav meg valget om jeg ville bli lagt inn å vente evt settes i gang. Jeg var lite klar så jeg valgte å reise hjem. På fredag traff jeg ei lite hyggelig jordmor som var sur og sint og skjønte ikke hvorfor jeg var der. Hun fortalte meg at jeg kom nok ikke til å bli satt i gang for det ga som regel en lang og hard fødsel med mange unødvendige masserier.... Jeg fikk bare gå hjem å vente til jeg var klar. Så om du kan bli satt i gang eller ikke kommer sikkert litt an på om du har begynt å modnes, da tror jeg prosessen er litt enklere for kroppen å følge opp. Men jeg ville tatt meg en ordentlig prat med dem og hørt om ikke de kan fortelle deg hvilke muligheter du har hvis dette skulle drøye lenge.
Maya_1 Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Jeg trodde man ble satt i gang etter 14 dager over uansett? Er det ikke farlig å gå lengre over?
rapunzel Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Er ikke helt i samme situasjon som deg men kan jo fortelle litt om meg. Er i uke 37-4 i dag å har de siste mnd vært noen turer innom sykehuset pga premature rier.Har nå vært sykmeldt to mnd pga dette. Denne gutten i magen min har blitt til etter 4 prøverørs forsøk,og dermed er jo terminen helt sikker.Har en veldig god tone med jordmor hvor jeg får tett oppfølging.Sist kontroll spurde hu meg om det var noe jeg var bekymret for,å jeg fortalde om min "bekymring" for å gå på overtid.Pga sikker termin,høyt sf mål og min overbevisning om at barna ikke bør ligge på vent inne der uten grunn.Hu forsto dette og sa hu ville skrive en henvisning til føden for samtale å sjekk der helst en stund før termin.Så nå har jeg fått time der på torsdag og er litt spendt på hva som kommer ut av den.
Rascal_4.11<3 Skrevet 30. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2008 Takk for svar skal prate med legen i morgen og kreve en avtale.. Er rimelig frustrerende å alltid få forskellige svar av forskjellige leger og jordmødre hver eneste gang..Har både fått beskje om at de setter i gang fra 10 dag og til at de må vente minst 14 dager før de i det hele tatt vurderer det.. av jordmødre på samme sykehus.,,blir jo ikke mindre frustrert av det.. Jeg har vært moden en stund nå og hode festet seg for lenge siden... Så kroppen er jo forsåvidt rimelig klar... Har 4 dager igen til termin så får håpe det skjer noe i løpet av disse dagene. er så sliten og lei nå!! Lykke til på torsdag håper det ordner seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå