Gå til innhold

En epoke er over...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg min siste permisjonsdag. Min aller siste permisjonsdag noen gang tror jeg jammen det er! Nå skal det ikke flytte inn flere babyer i huset vårt og det føles trist og rart og endelig. Fra i morgen av er det Maudmannen som skal være sammen med Minstesnupp, de to skal kose seg sammen frem til jul. Etter det håper vi at vi har en barnehageplass.

Det føles som om mange kapitler er tilbakelagt og at historien nå bare skal utvides og bygges videre på. Vi har fått de barna vi skal ha, vi bor i det huset vi liker og alle ser ut til å slå rot her vi er akkurat nå. Det er både deilig og litt skremmende.

I morgen starter jeg i ny jobb. Den er jo ny selv om den er nokså velkjent (siden jeg har gjort det samme et annet sted tidligere) og det er litt skummelt kjenner jeg. Nå må jeg bevise på nytt og bli kjent med nye og etablere nye rutiner samtidig som jeg må ivareta det som allerede fungerer der.

Jeg kjenner også at min mest aktive tid på dib er over. Minstesnupp er knapt nok en baby lengre og jeg har vært her leeeenge. Jeg tror jeg skrev mine første innlegg på bim i 2003 og det betyr at jeg har tilbrakt masse tid her. Blitt kjent med mange flotte damer har jeg også. Jeg håper å holde kontakten med dem og sannsynligvis også bli kjent med noen nye sånn innimellom. Jeg vil imidlertid ikke dibbe i særlig grad på jobb og jeg vet at når jeg nå skal jobbe, så skal hjemmetimene fylles med masse. Derfor kommer nok ikke mitt nick lengre til å fylle hele siden nedover.

Akkurat nå gleder jeg meg ikke til verken å jobbe eller til å skulle være borte fra Minstesnupp, men jeg vet at det blir fint når jeg først er i gang.

Ha en fin høstdag da, alle dere fine damene! Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære, kjære du! Nå kjenner jeg nesten at jeg får litt klump i halsen her jeg sitter og leser.... Vi er nok på noen måter på samme sted i livet akkurat nå,- og jeg kan kjenne mye på de samme tankene og følelsene i forhold til at nå blir dagene snart fylt av den samme travelheten igjen, der tiden til de små blir tilmålt og alltid for knapp.

Jeg håper at du vil kjenne at det er godt å komme tilbake i jobb igjen,- bruke alt det du kan og er i arbeidslivet. Jeg håper også at du vil kjenne at du får mye utav hjemmetimene dine. Og jeg håper at både du og jeg får barnehageplass fra nyttår av!

Jeg kommer til å savne innspillene dine her, men jeg vet at heller ikke jeg kommer til å bruke mye tid her inne når det har gått 14 dager til.

Ønsker deg alt godt og veldig LYKKE TIL

Nyt denne siste dagen i permisjon da.

Stor klem fra

Skrevet

Hei Maud:)

Da får man jo ønske deg en superduper siste dag i permisjon og håpe du får nytet den max:) Lykke til i ny jobb i morgen skal du også ha. Håper vi ser deg her litt innimellom da;)

Klem fra

Skrevet

Dette føles som å ta farvel etter en lang og utrolig morsom og innholdsrik konfirmantleir.... ;-)

Det gjør vondt i magen og jeg får fysisk klump i halsen.... en sånn ubehagelig følelse av at halsen er for trang... Blr dere borte nå rett og slett??

Da vil benytte anledningen til å holde tale!

Kjære Maud,

Tusen takk for nå! Det har vært og er uvanlig å bli kjent med deg, for du er uvanlig. Du er uvanlig klok, uvanlig blid, uvanlig direkte, uvanlig ekte, uvanlig kjærlig, uvanlig ærlig, uvanlig god til å skrive dikt, uvanlig god til å bake kaker, uvanlig gjestfri, uvanlig trygg, og uvanlig liten. Jeg er takknemlig for at du er min venn, og jeg velger å tro at du skal være det en stund, selvom vi ikke sees her inne noe mer!

Du har bidratt til mange viktige ting her inne du Maud, og det er jeg også veldg taknemlig for... Du er og har vært innmari viktig for meg, fordi du har skapt ballanse, skapt trygghet og skapt hverdagslighet!

Jeg håper du kommer til å le av meg igjen når jeg er fortvilet over bittesmå hverdagslige ting, når jeg driter meg ut eller når jeg er sinna! Æsj at du skal begynne å jobbe da.... dårlig ide spør du meg! Dritdårlig ide!!!

Du er hjertelig velkommen hit på høsttur sammen med kobbelet av de utrolig uvanlige damene. Jeg håper dere får det til!!!!

Fine gode Maud, jeg kommer til å savne deg!!!!!!!!!!!!!!

takk for at du har vært der for meg, sammen med meg, til meg fra meg av meg ved meg. Du har rett ogs lett vært min venn midt i mange ting og det er jeg veldig veldig glad for!

God jul min venn!

GOD JUL!

Skrevet

Kjære Frøydis m/ 4,

Skal du begynne å jobbe om to uker?

DA vil jeg holde tale til deg også, for at du blir borte nå er trist!Du kom inn her midt i noe som var bråkete og slitsomt for alle, og midt i det valgte du å bre være en blomst. en sånn stor gul ballblom kanskje. noe friskt og deilig og postivt og noe helt annet! Det er utrolig deilig å ha fått bli litt kjent med deg, for du representerer noe viktig for meg! Du får til noe med ungene dine som jeg lengter etter å få til!

Jeg håper at hverdagene dine ikke blir så travle at du ikke får puste! Lykke til på jobb igjen, Jeg kommer til å savne deg her inne!!!!

God klem og GOD JUL fra

Skrevet

Nå ler jeg litt av deg igjen ;-)

Ikke skal jeg dø og ikke skal jeg emigrere til et sted uten nett. Jeg kommer til å være her innimellom og jeg kommer til å være i livet til vennene mine. Jeg kommer også til å savne å være her inne masse, men den perioden er over kjenner jeg.

God jul ;-)

Skrevet

dø nei..... men å begynne i jobb igjen.....jaja...... en tale er på sin plass uansett.. :-)

Skrevet

En tale er kjempefint, jeg ble bare litt flau ;-)

Å begynne på jobb igjen er alvorlige greier og å gå videre i livet mitt føles enda alvorligere.

Jeg er glad i deg og glad for at du er her i verden!

Skrevet

du kanke bli flau når jeg holder tale.......... du er jo nesten verdens minste voksne.

Skrevet

Ha ha ha. Da Storebror gikk i 1. klasse spurte han meg en dag om jeg var dverg. Jeg så nok litt overrasket ut, for han tok seg i det og sa "Eller nei, det heter jo ikke dverg. Det heter kortvokst. Er du kortvokst mamma?"

Skrevet

Lykke til med ny og travel tilværelse. Det er deilig å få brukt sine andre sider også :-)

Håber fordet du finner tid til å komme innom her, så av og til, når du sitter og slapper av på kveldene. (noen kvelder sitter du vel og slapper av litt?)

Jeg dibber litt på jobb - det må jeg erkjenne. For noen ganger er det så deilig å bare forholde seg til helt noe annet enn jobben - og vips har alle gode jobbtanker falt på plass og jeg kan løse all verdens problemer. Hvilket er hva du skal også -> løse all verdens problemer :-)

Kommer å savne dine mange og veldig fine innlegg her :-) Og ellers sier dritgrei som vanlig det hele aller best!

Skrevet

Kjære Maud,

Ønsker deg lykke til med ny jobb i morgen! Det kommer til å gå så fint, både med jobben og med minstesnupp hjemme med pappaen sin :-) Og, over nyttår er jeg sikker på at dere har fått barnehageplass. De jobber iherdig med full dekning her, vet du!

Det har vært artig å bli kjent med deg. Du skriver så godt, akkurat slik jeg tenker, men som jeg ikke får ned på papiret. Ikke på samme måte som deg.

Jeg håper vi får mulighet til å fortsette og treffes, vi bor jo ikke så langt unna hverandre. Og, så håper jeg du stikker innom her innimellom. Men, vet at det blir hektisk når man begynner å jobbe...

Lykke til!

Klem fra

Skrevet

Nå er du midt inne i din andre arbeidsdag og jeg håper du har funnet mange nye hyggelige kollegaer og en myk start på ny jobb.

Håper også at du får litt tid til dib selvom hverdagen strammer til og du går inn i en hektisk "Tårnfrid" tilværelse. Det er deilig å jobbe og bruke hodet sitt på annet enn hjemme og bli sett på som en annen en bare mamma. Maudmannen får nok en fin tid med Minstesnupp og hverdagen blir jo ikke fullt så hektisk når han er hjemme.

Vi snakkes nok, for det blir nok flere treff for medlemmer av dette fora.

Lykke til :o)

Klæm fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...