Mockanin Skrevet 29. september 2008 #1 Skrevet 29. september 2008 13 åringen min fortalte meg i går, når han kom fra pappa uka, om denne episoden som skjedde han sist uke. Klassen hans og en klasse til hadde vært på tur i regi av skolen. Det var et sted her i Oslo dem hadde vært, måtte bytte buss flere ganger før dem kom dit fra der hvor skolen er. Når dem skulle hjem, så skjedde det jeg mener er uaktsomt av læreren. Det var to busse som skulle til det ene stedet hvor dem måtte bytte buss. Begge bussene hadde godt med folk på så ungene skulle fordele seg. Min sønn og 4 andre skulle gå inn midt på en buss, men når dem gikk inn så lukket dørene seg og presset dem ut igjen. Dem fikk tak i en lærer og ga beskjed om at dem kom ikke på. Denne svarer bare "javel" og presser seg inn forran i bussen og så kjører bussen før guttene får gjort det samme. Der sto det 5 13 åringen igjen på et fremmed sted her i Oslo. Tilfeldigvis kommer en av de andre lærerene forbi, denne skulle egentlig hjem og det i en annen rettning enn der hvor guttene sto. Han forklarer guttene hvordan dem skal komme seg hjemover og går. Heldigvis hadde en av guttene penger med seg og en annen hadde klippekort til buss. Disse to fikk beskjed av læreren om å gå på kontoret på skolen og få igjen pengene sine. Ingen fra skolen har snakket med disse guttene om det som skjedde og ikke har vi foreldrene fått beskjed heller. Synes dere den læreren som "stakk" med bussen og lot disse guttene stå igjen alene har oppført seg i tråd med hva dem skal på tur i regi av skolen? Hva hadde dere gjort?
*mammatil3* Skrevet 29. september 2008 #2 Skrevet 29. september 2008 Dette hadde jeg gått å pratet med rektor.Ikke akseptabelt i mitt øyesyn.
Nyseryllikberta Skrevet 29. september 2008 #3 Skrevet 29. september 2008 Det var merkelig oppførsel fra læreren, syns jeg. Det er vanlig å få ungene hjem før en tenker på seg selv...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 det hadde jeg tatt opp med skolen. en utrolig dårlig ting å gjøre
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 29. september 2008 #5 Skrevet 29. september 2008 Meget spesielt må jeg si, og hadde absolutt tatt det opp med rektor. Hadde jeg ikke fått klaret det opp hadde i alle fall jeg hatt et major trust-issue med skolen/lærerne det gjaldt etterpå.
Mockanin Skrevet 29. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2008 Takk for svar. Sendte i går kveld en mail til rektor hvor jeg stillte spørsmål til barnas sikkerhet på turer i regi av skolen. Forsøkte å ikke være alt for krass. Desverre viste ikke sønnen min navnet på denne læreren som bare stakk sin vei. Sitter med en lite tanke her, det er nok litt drøyt. Men en lærer på nettopp denne skolen sa i fjord til en veninne av meg at dersom man noen gang skulle komme noen vei med skolen når det var alvorlige ting, så måtte skolen anmeldes. Jeg mener at denne læreren var grovt uaktsom når han lot 5 13 åringen stå i igjen på et villt fremmed sted i denne byen. Han kunne jo heller ikke vite om dem hadde penger/klippekort eller at denne andre læreren tilfeldigvis skulle komme forbi.. Gleder meg til å høre fra rektor, men nå som det er høstferie så kan vel det ta litt tid tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå